گردشگری و توریسم

صنایع دستی و پست بانک تفاهم نامه همکاری امضا می کنند

پویا محمودیان در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا درباره دستاوردهای سی امین نمایشگاه ملی صنایع دستی و تفاهم نامه های اخیر معاونت صنایع دستی اظهار کرد: یک تفاهم نامه در رابطه با جمع آوری و فروش محصولات در هشت هزار باجه پست بانک در کشور به زودی به امضای پست بانک و یکی از سایت های الکترونیک فروش صنایع دستی به امضا خواهد رسید.
وی افزود: تفاهم نامه مهم دیگری در روزهای آغازین نمایشگاه بین معاونت صنایع دستی و بانک گردشگری امضا شد که بر اساس آن، فعالان و هنرمندان صنایع دستی کشور از همه استانها از این بانک تسهیلات دریافت خواهند کرد.
محمودیان درخصوص نحوه ارائه این تسهیلات نیز شرح داد: ابتدا با درخواست فعالان در استان ها برای آنها پرونده تشکیل می شود و پس از آن، با معرفی نامه معاونت، هنرمندان وام با نرخ سود 10 درصد دریافت می کنند.
وی میزان وام دریافتی را بر اساس تعیین کارشناسی معاونت صنایع دستی دانست و افزود: ممکن است میزان وام برای تجار و تولید کنندگان فرق داشته باشد؛ البته بازپرداخت همه این وام ها 30 ماهه خواهد بود؛ یعنی 6 ماه تنفس و 24 ماه بازپرداخت با سود 10 درصد.
معاون صنایع دستی کشور تاکید کرد: استقبال از نمایشگاه سی ام به قدری خوب بود که از روز چهارشنبه ( دو روز مانده به پایان نمایشگاه ) اجناس بعضی غرفه ها تمام شد.
محمودیان تصریح کرد: از اتفاقات خوب نمایشگاه امسال این بود که برخی سازمان های دولتی و نیمه دولتی مثل آتش نشانی و سازمان توسعه و تجارت، بخشی از نیاز ظروف مورد استفاده کاربردی پرسنل و تزیینی اتاق مدیران خود را از نمایشگاه سفارش دادند یعنی نمایشگاه سبب ترویج و آشنایی سازی برای دستگاه های دولتی و بخش خصوصی با صنایع دستی بود.

**پایان شهریور اعلام رقم فروش و معرفی غرفه های برتر
محمودیان چهاربخش غرفه کودکان، اسباب بازی ها، شهرها و روستاهای صنایع دستی و خانه ایرانی را از پربازدیدترین بخش های نمایشگاه امسال برشمرد.
معاون صنایع دستی کشور یادآور شد: غرفه های برتر امسال که از فروش بالاتری برخودار بودند از شرایط و امتیازات ویژه که معاونت صنایع دستی در اختیار آنها می گذارد استفاده خواهند کرد؛ ضمن اینکه اعلام غرفه های برتر و رقم فروش تا پایان شهریور توسط کمیته های کارشناسی صورت می گیرد.
به گزارش ایرنا سی امین نمایشگاه ملی صنایع دستی از سوم تا نهم شهریورماه با بیش از 500 غرفه در فضای هشت هزار متر مربع در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار شد.
فراهنگ**3079** 1701

انتهای پیام /*


فرهنگي


صنايع دستي


پست بانك


پويا محموديان