گردشگری و توریسم, گردشگری ورزشی

مجتمع گردشگری پتاس خور و بیابانک افتتاح شد

به گزارش ایرنا، این معدن بزرگ شورابه کشور از جمله جاذبه های مورد علاقه گردشگران ایرانی و خارجی است که نوروز امسال حدود 2 هزار نفر از آن دیدن کردند.
این مجتمع گردشگری مشتمل بر 6 بخش و گستره ای افزون بر 2 هزار کیلومتر مربع در فاصله 35 کیلومتری شهر خور و بیانک آغاز به کار کرد.
هدف از راه اندازی این منطقه، توسعه گردشگری در معادن کشور عنوان شده است.
این طرح با مشارکت سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع ایران (ایمیدرو) و با هزینه ای حدود 500 میلیون تومان احداث و افتتاح شده است.
آبشار نمکی به طول 30 متر، مجموعه تفریحی، نمایشگاه آثار صنایع دستی، آب انبار، آلاچیق و سوئیت های اقامتی از جمله بخش های دیگر این مجتمع گردشگری است.
همچنین مزارع کشاوری و نخلستان، حوضچه شن، رستوران و کافی شاپ، پیست موتورسواری، آفرود و فضاهای ورزشی از دیگر بخش های طرح جامع گردشگری مجتمع پتاس خوروبیابانک می باشد.
در کنار دهکده نمکی ‘ پلایا ‘ به عنوان یکی از بخش های این مجتمع گردشگری، رصد خانه، حمام نمک و همچنین مجموعه استخر شنا تعبیه شده است.
سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع ایران، قصد دارد در راستای تکمیل و توسعه این مجموعه، آن را به بخش خصوصی واگذار کند.
مجتمع پتاس خور و بیابانک اولین تولید کننده پتاس در ایران و دارای بزرگترین ذخایر املاح تبخیری در خاورمیانه است که در کویر مرکزی ایران و در فاصله 450 کیلومتری شرق اصفهان و حد فاصل 30 کیلومتری شهرستان خور و بیابانک قرار دارد.
این مجتمع با هدف تولید سالانه 50 هزار تُن کلرید پتاسیم بعنوان کود شیمیایی و 300 هزار تُن کلرید سدیم برای مصارف پتروشیمی، خوراکی و داروئی و 30 هزار تُن هیدروکسید منیزیم راه اندازی شده است.
شهرستان خور و بیابانک با 20 هزار نفر جمعیت در 420 کیلومتری شرق اصفهان قرار دارد.
6020/ 6994 / 2093

انتهای پیام /*


فرهنگي


گردشگري


مجتمع پتاس خور


خور و بيابانك