گردشگری و توریسم

استاندار: گردشگری همدان آماده جهش است

به گزارش ایرنا، محمدناصر نیکبخت پنجشنبه شب در آیین بهره برداری از مجتمع تفریحی گردشگری مرویل ملایر، بیشترین توانایی همدان را در بخش گردشگری و صنایع تبدیلی کشاورزی دانست و اظهار داشت: در این حوزه ها حمایت های لازم را از بخش خصوصی داریم.
وی افزود: به سرمایه گذاران و بخش خصوصی قول مساعد می دهم برای توسعه صنعت گردشگری این استان هر اندازه تسهیلات بانکی نیاز باشد، تامین شود.
استاندار همدان با بیان اینکه حضور بخش خصوصی در حوزه های مختلف بویژه گردشگری دلگرم کننده است، بیان کرد: داشتن توجیه اقتصادی و اهلیت سرمایه گذاران باید مورد توجه قرار گیرد.
نیکبخت با تقدیر از سرمایه گذار مجتمع تفریحی گردشگری مرویل ملایر، اجرای این طرح را در راستای توسعه و معرفی ظرفیت های گردشگری این شهرستان ارزیابی کرد و گفت: اگر بخش خصوصی نبود، این مجموعه بسیار زیبا ایجاد نمی شد.
وی با تاکید بر اینکه بخش خصوصی باید به کمک دولت بیاید و طبق تاکیدات رهبر معظم انقلاب کارها را باید به بخش خصوصی واگذار کنیم، اظهار داشت: سرمایه گذارانی همچون خانواده حسینی کمازانی که 60 میلیارد ریال از سرمایه خود را بدون استفاده از هیچگونه تسهیلات بانکی برای احداث این مجموعه بزرگ هزینه کرده اند را باید کمک و حمایت کرد.
استاندار همدان همچنین با اشاره به توسعه سرمایه گذاری در صنایع تبدیلی کشاورزی گفت: با وجود محصول بسیار غنی و مرغوب انگور ملایر، باید در راستای توسعه صنایع تبدیلی کشاورزی استان گام جدی برداریم.
نیکبخت به اجرای 85 درصد آبیاری نوین در اراضی کشاورزی استان اشاره و اضافه کرد: باغداران ما نباید هر سال نگران سرمازدگی، فروش و صادرات محصولات خود از جمله انگور و کشمش باشند.
وی با اشاره به اقدام مثبت نمایندگان ملایر در کمک به باغداران و جذب یارانه کشمش افزود: هر کجا لازم بود، نمایندگان ملایر برای حل مشکلات جلوتر از ما حرکت کردند.
استاندار همدان خطاب به سرمایه گذاران مجتمع تفریحی گردشگری مرویل ملایر گفت: کار شما بسیار ارزشمند است و آمادگی کامل داریم برای اجرای طرح توسعه این مجتمع حمایت های لازم را داشته باشیم.
نیکبخت خواستار پیگیری برای حل مشکل طرح توسعه این مجموعه تفریحی گردشگری در سد کلان ملایر توسط منابع طبیعی شد و ادامه داد: تبلیغات مجتمع تفریحی و گردشگری مرویل ملایر باید توسعه پیدا کند تا مدت اقامت مسافران و گردشگران در این منطقه افزایش یابد.
وی با اشاره به برگزاری اجلاس گردشگری همدان 2018 گفت: تبادل نظر و اطلاعات بسیار خوبی در این اجلاس فراملی انجام شد که امیدواریم با پیگیری های انجام شده تمامی توافق ها و تفاهم نامه ها عملیاتی شود.
استاندار همدان برگزاری این اجلاس با حضور بیش از 30 نماینده از کشورهای آسیایی را در سطح بین المللی و قاره ای بسیار ارزشمند خواند و افزود: هر توافقی که عملیاتی شود، شرایط ملایر می طلبد که از جمله بهترین ها باشد و بهترین سرمایه گذاری ها در این شهرستان پیش بینی شود.
نیکبخت شرایط آب و هوایی، رشته های صنایع دستی بویژه مبل و منبت و آثار تاریخی این شهرستان را بی بدیل دانست و گفت: این شرایط می طلبد که ملایر را در راس همه پیشنهادها داشته باشیم.
وی همچنین ارگ باستانی نوشیجان ملایر را ظرفیتی ویژه در توسعه گردشگری استان برشمرد و بیان کرد: کسب نشان ملی مبل و منبت ملایر و وجود آثار تاریخی فراوان موجب می شود ملایر در زمینه گردشگری و صنایع دستی به جایگاهی که شایسته است، برسد.
نیکبخت برگزاری جشنواره مبل و منبت ملایر را افتخار آفرین دانست و گفت: این ظرفیت و امکان را باید به فرصت های بیشتری تبدیل کنیم.
به گزارش ایرنا، مجتمع تفریحی گردشگری مرویل ملایر با حضور استاندار همدان، نمایندگان مردم ملایر در مجلس، امام جمعه ملایر، فرماندار ویژه ملایر و جمعی از مسئولان این شهرستان با اعتباری بالغ بر 60 میلیارد ریال در زمینی به مساحت هفت هکتار به بهره برداری رسید.
7528/2090

انتهای پیام /*


فرهنگي


شفافيت 97


مجتمع تفريخي گردشگري


مرويل ملاير