گردشگری و توریسم

مسئولان شرق استان تهران بوم گردی را دریابند

به گزارش روز پنجشنبه خبرنگار ایرنا، نعمت الله ترکی که همزمان با هفته دولت به فیروزکوه سفر کرده بود عصر دیروز(چهارشنبه) در جمع خبرنگاران افزود: براساس سند توسعه استان و نیز طرح آمایش سرزمین شهرستان های شرق استان تهران در بخش گردشگری دارای مزیت بالا شناخته شده اند.
وی افزود: مقرر شده 30 نقطه گردشگری در فیروزکوه و دماوند مورد مطالعه علمی بوم گردی و طبیعت گردی قرار گیرد.
ترکی بزرگترین مزیت فیروزکوه در بحث اشتغالزایی و درآمدزاییی را حوزه گردشگری اعلام کرد.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران با اشاره به اینکه بخش خصوصی می تواند در این زمینه همکاری داشته باشد گفت: متقاضیان فعالیت در این حوزه به فرمانداری مراجعه می کنند و طرح خود را ارائه می دهند، سپس اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مجوز صادر می کند.
به گفته وی در حوزه روستایی نیز فرمانداران می توانند روستاهایی که در قالب بوم گردی در آنها معین شده است را به سرمایه گذاران معرفی کنند.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران همچنین با اشاره به اینکه در هفته دولت 830 پروژه در سطح استان تهران با اعتباری بالغ بر 3 هزار میلیارد تومان افتتاح شده یا در حال افتتاح است اظهارداشت: 20 درصد اعتبارات این طرح ها از منابع دولت و 80 درصد با مشارکت های عمومی و خصوصی تأمین شده است.
به گفته وی در سطح استان تهران باید 232 هزار فرصت شغلی جدید در بخش های مختلف تا پایان سال ایجاد شود که تا کنون حدود 70 درصد آن اجرایی شده است.
دوم تا هشتم شهریور به مناسبت شهادت محمد علی رجایی و محمد جواد باهنر رئیس جمهوری و نخست وزیر وقت (در هشتم شهریور 1360) هفته دولت نامگذاری شده است.
شهرستان فیروزکوه با 40 هزار نفر جمعیت دارای دو بخش مرکزی و ارجمند در شمال شرقی پایتخت واقع شده است.

تهرام/9897/ 1008

انتهای پیام /*


اقتصاد


اشتغال


بوم گردي


فيروزكوه