گردشگری و توریسم

وزیر خارجه عراق بر تحکیم روابط با ایران تاکید کرد

به گزارش ایرنا، الجعفری روز چهارشنبه در دیدار ‘ایرج مسجدی’ سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد با وی، خواستار گسترش بیش از پیش روابط دو کشور همسایه شد.
وزیر خارجه عراق در این دیدار اظهار داشت: همراهی جمهوری اسلامی ایران با عراق در شرایط سخت مبارزه با تروریسم از جمله داعش فراموش نشدنی است و همین امر موجب شده است که روابط دو کشور همسایه بیش از پیش گسترش یابد.
وی همچنین بر آمادگی طرف عراقی جهت همکاری و هماهنگی با جمهوری اسلامی ایران برای برگزاری هر چه با شکوه تر مراسم اربعین آینده تاکید کرد.
الجعفری با اشاره به دعوت رسمی خود از محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران برای دیدار از عراق، ابراز امیدواری کرد که با این سفر شاهد گسترش بیش از پیش روابط دو کشور باشیم.
در دیدار همچنین راههای گسترش و تعمیق روابط دو کشور مورد بررسی قرار گرفت.
ایرج مسجدی سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد نیز با اشاره به روابط عمیق تاریخی، فرهنگی سیاسی و اقتصادی دو کشور همسایه، از همکاری دولت و ملت عراق در برگزاری موفق مراسم اربعین گذشته قدردانی کرد.
وی خواستار همکاری و هماهنگی هر چه بیشتر مسوولان ذیربط عراقی جهت ارائه تسهیلات به زوار ایرانی مراسم با اربعین حسینی امسال از جمله اخذ ریال جهت تعرفه ویزای عراق شد.
مسجدی همچنین با اشاره به ادامه آتش سوزی در بخش عراقی هور العظیم و مشکلات محیط زیستی ناشی از آن برای مردم استان خوزستان، خواستار رسیدگی به این موضوع و همکاری بیشتر طرف عراقی برای مهار سریعتر آن شد.
خاورم*2*380**

انتهای پیام /*


سیاسی


ایران عراق


هور العظیم


اربعین97