گردشگری و توریسم

خانه مسافر روستایی در تفرش بهره برداری شد

مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی در آیین بهره برداری از این طرح ها در گفت و گو با ایرنا افزود: خانه مسافر به مکانی اطلاق می شود که فضای داخلی آن به سبک مدرن در محل خوش آب و هوای روستا ساخته می شود و بوم گردی همان خانه های قدیمی روستا است که با ساختار معماری قدیمی و با غذای های محلی از گردشگران پذیرایی می شود.
سید« محمد حسینی » افزود: سه میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار بخش خصوصی و تسهیلات برای راه اندازی این 2 طرح در شهرستان تفرش صرف شده است.
وی اظهار داشت: با راه اندازی این طرح های گردشگری در تفرش برای 35 نفر فرصت اشتغال فراهم شده است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی گفت: راه اندازی این طرح ها به رونق گردشگری روستایی تفرش منجر می شود چرا که روستای نقوسان دارای ظرفیت های متعدد تاریخی، معماری، اقلیمی و پوشش گیاهی است.
حسینی افزود: آب انبار بلور تفرش با معماری منحصر به فرد قاجاری در سال های اخیر در آستانه تخریب قرار داشت که در دولت تدبیر و امید با جذب یک میلیارد ریال اعتبار توسط بخش خصوصی، مرمت اشد.
مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی گفت: با تغییر کاربری آب انبار، ضمن حفاظت از این اثر ملی، یک سفره خانه سنتی در این محل راه اندازی شد که 30 فرصت شغلی به همراه داشت.
56 خانه مسافر روستایی در استان مرکزی وجود دارد.
شهرستان تفرش با 49 هزار نفر جمعیت یکی از ظرفیت های گردشگری سلامت در مرکز کشور محسوب می شود.
6991/3075

انتهای پیام /*


فرهنگي


ميراث فرهنگي


طرح گردشگري روستايي


استان مركزي