گردشگری و توریسم

طرح گردشگری ازناو خلخال تحویل دهیاری خوجین شد

به گزارش ایرنا ، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اردبیل روز سه شنبه در آیین افتتاح این طرح گفت: فاز اول شامل سنگفرش معابر ، محوطه سازی و ایجاد امکانات رفاهی گردشگری و فاز دوم نیز شامل آبشار مصنوعی و سایر امکانات رفاهی است.
فرهاد سبحانی اظهار داشت: برای اجرا و تکمیل فاز اول طرح گردشگری این منطقه 19 میلیارد و 590 میلیون ریال و برای فاز دوم آن نیز 15 میلیارد و 660 میلیون ریال از محل اعتبارات استانی هزینه شده است.
وی اظهار داشت: آبشار مصنوعی ازناو به ارتفاع 250 متر با ایجاد مسیر پله کانی دسترسی به نقطه اوج آبشار طراحی شده و امروز این طرح گردشگری در معرض دید گردشگران قرار گرفت.
وی به افزوده شدن 2 روستای هدف گردشگری جدید در خلخال به مجموع روستاهای هدف گردشگری این شهرستان اشاره و بیان کرد: در سال گذشته روستای گیلوان در بخش شاهرود و امسال نیز روستاهای اسبو و شال روستاهای هدف گردشگری این منطقه می شوند.
وی گفت: با توجه به قرار گرفتن روستاهای یاد شده در مسیر عبور گردشگران در جنوب استان و دروازه ورودی از سمت استان گیلان اجرای طرح های بوم گردی و توسعه زیرساخت های گردشگری در این روستاها، صنعت گردشگری و همچنین وضعیت اقتصادی اهالی این روستاها را متحول خواهد کرد.
بهروز ندایی ، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل نیز گفت: ایجاد طرح های زیر ساخت گردشگری در خلخال موجب افزایش رغبت سرمایه گذاران به سرمایه گذاری در صنعت گردشگری این شهرستان شده است.
وی افزود: ده ها طرح گردشگری از سوی بخش خصوصی در تفرجگاه ازناو در حال اجرا بوده که با بهره برداری از آنها تحول بزرگی در صنعت گردشگری منطقه ایجاد خواهد شد.
وی همچنین با اشاره به خرید تجهیزات تله سیژ تفرجگاه اندبیل توسط سازمان همیاری شهرداری ها گفت: با توجه به سرمایه گذاری های بزرگ ، خلخال بزودی به اولین قطب گردشگری و دروازه ورودی گردشگران از جنوب استان تبدیل خواهد شد.
7119/6018

انتهای پیام /*


اجتماعی


طرح گردشگری ازناو


سبحانی


خلخال