اخبار گردشگری

امیدواری برای اجرای طرح گردشگری ایران و ترکیه با یک ویزا

دبیر کل مجمع همکاری گفتگوهای آسیایی گفت: امیدواریم بتوانیم با همکاری ایران و ترکیه، مدل گردشگری یک ویزا برای دو کشور را اجرا کنیم.

در حاشیه برگزاری مراسم افتتاحیه رویداد همدان ۲۰۱۸ که امروز ۵ شهریور در سالن اجتماعات استانداری همدان با حضور معاون اول رئیس جمهور و نمایندگان سفرای کشورهای خارجی برگزار شد. باندیت لیمچون، دبیر کل مجمع همکاری گفتگوهای آسیایی گفت: ایران می تواند مانند کشورهای دیگر در زمینه آموزش گردشگری از این مجمع کمک هایی را دریافت کند. برخی از اعضای این مجمع توانایی گسترش سند گردشگری خود را ندارند پس ما به دنبال همکاری با این کشورها هستیم.

انجام پروژه توسعه گردشگری بین تایلند و کامبوج یکی از برنامه های ماست. این یک مدل جدیدی است که اسم آن را دو پادشاهی، دو مقصد و یک ویزا گذاشته ایم. کسی که وارد تایلند می شود میتواند با یک ویزا از دو کشور بازدید کند امیدواریم بتوانیم این مدل را در ایران با همکاری کشور ترکیه انجام دهیم.

باندیت لیمچون اظهار داشت: در مجمع ACD فلسفه اصلی مان بر پایه مشارکت است. در آسه آن و آسیای جنوب شرقی، جنگ و درگیری بود اما اکنون در آن قسمت از آسیا شاهد افزایش گردشگری هستیم. امیدواریم بتوانیم آن مدلی که در آسه آن اجرا شده را در آسیای غربی و خاورمیانه از جمله ایران اجرا کنیم.

دبیر کل مجمع همکاری گفتگوهای آسیایی تصریح کرد: ما در مجمع ACD به دنبال مسائل فرهنگی و اقتصادی هستیم نه سیاسی. چون آگاه هستیم به محض اینکه درباره مسائل سیاسی حرف بزنیم به اهدافمان نخواهیم رسید.

تصمیم مجمع ACD برای اینکه همدان را به عنوان پایتخت معرفی کند مدت ها قبل گرفته شد. درباره این فرآیند سال گذشته در اجلاس وزرای گردشگری ACD که همه ۳۴ عضو بودند، تصمیمات لازم گرفته شده است. درباره اجلاس بعدی نیز باید منتظر تصمیم اعضاء باشیم.

دبیر کل مجمع همکاری گفتگوهای آسیایی خاطرنشان کرد: من تلاش خود را می کنم که کشورهای عضو را از جاذبه های گردشگری همدان آگاه کنم. سرمایه انسانی برای گردشگری، مدل های مشارکت توسعه گردشگری، ارتقاء گردشگری درون قاره ای، اقداماتی است که ما در مجموعه انجام می دهیم.

در ادامه محمد محب خدایی معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی نیز به سوالات خبرنگاران پاسخ داد و گفت: همدان یکی از بازارهای هدف است که در مسیر ترانزیت گردشگران عراقی نیز قرار گرفته است.

محب خدایی خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم به مقصد تبدیل شویم باید از مدت ها قبل، فعالیتمان را انجام می دادیم. اکنون شاهد رشد سرمایه گذاری در همدان هستیم. ۲۲ پروژه در گردشگری داریم که ۷۰۰ میلیاردتومان برای آن سرمایه گذاری شده و در یک بازه زمانی اتفاق افتاده است. کدام کشور در طی یک سال به ظرفیت ۲۰ سال بعد خود رسیده است!

« دنیای سفر » این نوشته را از «
خبرگزاری مهر » آورده است. واکاوی، پی گیری، نگارش و آفرینش، شایسته سپاسگزاری است.