گردشگری و توریسم

معاون اول رئیس جمهوری همدان را ترک کرد

به گزارش ایرنا، اسحاق جهانگیری در بدو خروج از همدان، در فرودگاه این شهر مورد بدرقه مقامات استانی، مسئولان نظامی و انتظامی قرار گرفت.
معاون اول رئیس جمهوری در جریان برگزاری این اجلاس با تاکید بر اینکه به رغم قول هایی که به نمایندگان استان همدان در مجلس شورای اسلامی داده است، به دلیل اینکه در هفته دولت حجم گسترده ای از برنامه را در تهران پیگیری می کند، فرصت حضورش در همدان نیست.
وی پیش از این قرار بود به شهرستان های مختلف استان همدان سفر کند اما قبل از ظهر امروز پس از خداحافظی با مسئولان اجرایی، همدان را ترک کرد.
معاون اول رئیس جمهوری، رئیس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و دبیر کل ACD (مجمع گفت وگوی همکاری آسیا) در اجلاس گردشگری آسیا با موضوع تطبیق معیارهای شهر خلاق با شهر همدان سخنرانی کرد.
در این اجلاس فراملی وزیران و سفیران چند کشور آسیایی، رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایران و دبیرکل ACD (اتحادیه همکاری های آسیایی) شرکت کردند.
همدان از پنجم شهریور به مدت 2 روز میزبان مهمانان خارجی شامل وزرای خارجی چند کشور آسیایی، دبیر کل ACD و چندتن از مسئولان ملی است.
پس از اجلاس امروز، پنل‌های تخصصی و تورهای بازدید از مناطق گردشگری استان همدان شامل گنجنامه، غار علیصدر، پیاده راه بوعلی، آرامگاه استر‌ومردخای، راسته بازار همدان و شهر سفال لالجین برگزار می شود.
در روز دوم این گردهمایی نشست های دوجانبه و چند جانبه بین رئیس سازمان میراث فرهنگی و مسئولان خارجی برگزار می شود.
انتخاب همدان به عنوان پایتخت گردشگری آسیا در سال جاری میلادی، مهمترین رویداد گردشگری کشورمان در سال 97 محسوب می شود که برنامه‌های گردشگری استان را تحت تاثیر قرار داده است.
7520/2090

انتهای پیام /*


اجتماعي


گردشگري


همدان 2018


معاون رييس جمهوري