گردشگری و توریسم

خانه معمار تخلیه شد

به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی شهرداری منطقه 7 ، سمیه حاجوی شهردار این منطقه در این باره گفت: در راستای مصوبه شورای اسلامی شهر تهران مبنی بر تبدیل خانه تاریخی استاد لرزاده به خانه معمار و لزوم تخلیه و تحویل ساختمان جهت اجرای مصوبه، اواخر اردیبهشت ماه امسال کارگروهی متشکل از شورای شهر، معاونت معماری و شهرسازی شهرداری تهران و شهرداری منطقه 7 تشکیل شد.
وی اضافه کرد: پس از تشکیل کارگروه مقرر شد شهرداری منطقه 7 طی مدت 3 ماه نسبت به تخلیه و تحویل خانه استاد لرزاده اقدام کند که در همین راستا به منظور جلوگیری از ایجاد وقفه در فعالیت سرای محله مکان جدیدی برای آن در خیابان بهار شمالی اختصاص یافت و مورد بهره برداری قرار گرفت.
حاجوی اضافه کرد: خانه معمار نیز در تاریخ مقرر (29 مرداد ماه) تخلیه و تحویل داده شد.
اردیبهشت ماه امسال حجت نظری عضو شورای شهر تهران گفت: پس از گذشت نزدیک به یکسال از تاریخ ابلاغ مصوبه تبدیل خانه لرزاده به خانه معمار، شهرداری منطقه 7 در برابر تحویل خانه استاد لرزاده مقاومت می‌کند.
براساس این گزارش، حسین لرزاده ( 1285 تهران – 1383 تهران) معمار و هنرمند ایرانی بود که بسیاری از ساختمان های دوره معاصر از جمله آرامگاه فردوسی و مسجد اعظم قم با معماری وی ساخته شده است.
خانه تاریخی استاد لرزاده نیز که پیش از این با نام’ خانه هنرمندان 2 ‘ شناخته می شد در محله بهار در محدوده شهرداری منطقه 7 قرار دارد و با بیش از 50 سال قدمت 24 آبان ماه سال 85 در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.
تهرام/9353 / 1539

انتهای پیام /*


اجتماعی


شهری


خانه معمار