گردشگری و توریسم

«خانه معمار» در پایتخت تخلیه شد

به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی شهرداری منطقه 7 ، سمیه حاجوی شهردار این منطقه در این باره گفت: در راستای مصوبه شورای اسلامی شهر تهران مبنی بر تبدیل خانه تاریخی استاد لرزاده به خانه معمار و لزوم تخلیه و تحویل ساختمان جهت اجرای مصوبه، اواخر اردیبهشت ماه امسال کارگروهی متشکل از شورای شهر، معاونت معماری و شهرسازی شهرداری تهران و شهرداری منطقه 7 تشکیل شد.
وی اضافه کرد: پس از تشکیل کارگروه مقرر شد شهرداری منطقه 7 طی مدت 3 ماه نسبت به تخلیه و تحویل خانه استاد لرزاده اقدام کند که در همین راستا به منظور جلوگیری از ایجاد وقفه در فعالیت سرای محله مکان جدیدی برای آن در خیابان بهار شمالی اختصاص یافت و مورد بهره برداری قرار گرفت.
حاجوی اضافه کرد: خانه معمار نیز در تاریخ مقرر (29 مرداد ماه) تخلیه و تحویل داده شد.
اردیبهشت ماه امسال حجت نظری عضو شورای شهر تهران گفت: پس از گذشت نزدیک به یکسال از تاریخ ابلاغ مصوبه تبدیل خانه لرزاده به خانه معمار، شهرداری منطقه 7 در برابر تحویل خانه استاد لرزاده مقاومت می‌کند.
براساس این گزارش، حسین لرزاده ( 1285 تهران – 1383 تهران) معمار و هنرمند ایرانی بود که بسیاری از ساختمان های دوره معاصر از جمله آرامگاه فردوسی و مسجد اعظم قم با معماری وی ساخته شده است.
خانه تاریخی استاد لرزاده نیز که پیش از این با نام «خانه هنرمندان 2» شناخته می شد در محله بهار در محدوده شهرداری منطقه 7 قرار دارد و با بیش از 50 سال قدمت 24 آبان ماه سال 85 در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.
تهرام/9353 / 1539

انتهای پیام /*


فرهنگی


خانه معمار


تخلیه


شهرداری منطقه 7