گردشگری و توریسم

تسهیلات 40 میلیارد تومانی برای فعالان صنایع دستی

به گزارش عصر یکشنبه خبرنگار فرهنگی ایرنا، تفاهم نامه همکاری برای ارایه تسهیلات ارزان قیمت به هنرمندان فعال صنایع دستی کشور با حضور «علی اصغر مونسان» معاون رییس جمهوری و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، بین «رضا کامران» سرپرست بانک گردشگری و «پویا محمودیان» معاون صنایع دستی کشور منعقد شد.
مونسان پس از امضای این تفاهم نامه به خبرنگار ایرنا گفت: تلاش می کنیم از امکانات برون سازمانی برای حمایت بیشتر از سه حوزه فعالیت خود استفاده کنیم از همین روی با چند بانک وارد مذاکره شدیم تا در نهایت بانک گردشگری به عنوان بانک عامل اعطای تسهیلات به صنایع دستی انتخاب شد.
وی افزود: به زودی با بانک دیگری برای ارائه تسهیلات در بخش گردشگری همکاری خواهیم کرد.
مونسان تاکید کرد: قرار است وام هایی با سود 10 درصد در اختیار صنعتگران و هنرمندان صنایع دستی قرار بگیرد که نیاز به حمایت جدی دارند.
معاون رییس جمهوری تصریح کرد: فعالان صنایع دستی با دریافت این تسهیلات روند تولید و بازاریابی خود را توسعه می دهند.
وی یادآور شد: دولت نیز با ارائه تسهیلات 8700 میلیارد تومانی در قالب تبصره 18 حمایت های خود را در دو بخش میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری انجام می دهد تا 157 هزار شغل برای جوانان و فارغ التحصیلان رشته های مرتبط ایجاد شود.
به گزارش ایرنا سی امین نمایشگاه ملی صنایع دستی از سوم تا نهم شهریورماه با بیش از 500 غرفه در فضای هشت هزار متر مربع در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران در حال برگزاری است.
فراهنگ**3079**1540**1418

انتهای پیام /*


فرهنگی


صنایع دستی


تفاهم نامه


مونسان