گردشگری و توریسم

فاز نخست مطالعات طرح جامع گردشگری البرز پایان یافت

به گزارش ایرنا، فخرالدین صابری روز یکشنبه درنشست کارگروه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان البرز با اشاره به اهمیت ویژه استان در موضوع توریسم و طبیعت گردی گفت : 6 شهرستان استان البرز دارای قابلیت های فراوانی هستند که در مطالعات طرح جامع گردشگری استان این مجموعه ظرفیت ها به صورت دقیق و علمی شناسایی خواهد شد.
وی ادامه داد: در موازات مطالعات طرح جامع گردشگری تهیه بسته های بومگردی نیز یکی از اولویت‌های این اداره کل است و موضوع بوم گردی یکی از موضوعات محوری و اساسی در سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری محسوب می شود.
وی خاطر نشان کرد:برای بهره برداری از مواهب طبیعی و آشنایی گردشگران با موقعیت ها و جاذبه های سنتی روستاییان و آداب و رسوم و معماری محلی خاص هر نقطه از کشور می‌تواند گره‌گشا باشد و این در دستور کار ما قرار دارد.
صابری با بیان برخی مشکلات پیش آمده برای سرمایه‌گذاران اضافه کرد:بسیاری از سرمایه‌گذاران از روند و جریان کاری خود گله مند هستند چراکه استعلامات صادر شده از سوی اداره کل میراث فرهنگی در برخی موارد در دستگاه‌های اجرایی مسکوت می‌ماند و ارسال جوابیه بسیار زمان بر است.
وی گفت: در نشست کارگروه میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان البرز تصویب شد که در بازه زمانی یک ماهه به استعلامات جواب داده شود ولی متاسفانه هنوز ما گرفتار این نقصان هستیم, افرادی که تمام سرمایه خود را برای ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی در این استان در شرایط کنونی کشور وارد می کنند بایستی مورد حمایت قرار بگیرند و گر نه دلسرد شده و به همین سادگی سرمایه‌های کشور به خارج از مرزهای ایران انتقال پیدا خواهد کرد.
صابری در ادامه افزود: البرز به لحاظ بوم گردی ظرفیت‌های فراوانی دارد که هم اکنون 12بسته خاص برای سرمایه گذاری در این حوزه شناسایی شده است که متعاقبا معرفی خواهد شد و ما آمادگی اعطای مجوز برای سرمایه‌گذاری در این بخش ها را داریم.
وی بیان داشت: تلاش وهمراهی دستگاه‌های اجرایی استان بر این اساس است که روزی البرز از یک معبر به یک مقصد تبدیل شود.
7410/ 6155

انتهای پیام /*


فرهنگي


مطالعات گردشگري


البرز