گردشگری و توریسم

14طرح میراث فرهنگی در استان بوشهر آماده بهره برداری است

به گزارش ایرنا، ناصر امیرزاده روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: بهره برداری از طرح مرمت عمارت علوی در بافت تاریخی بوشهر و تبدیل آن به موزه چاپ و نشر یکی از این طرح هاست که با توجه به سابقه بوشهر در این زمینه، با همراهی مالک این بنا و از محل اعتبارات دولتی آماده سازی شده است.
وی اضافه کرد: مرمت قلعه زائرخضرخان اهرمی که از مطالبات چندین ساله مردم شهر اهرم است در هفته دولت افتتاح می شود و انتظار می رود با همت شهرداری اهرم و سایر مسئولان تنگستان، این بنای شاخص میراثی به فضایی برای جذب گردشگر تبدیل شود.
امیرزاده ادامه داد: مرمت قلعه محمد خان دشتی و موزه مجاور آن که می تواند به کانون فرهنگی در شهر خورموج تبدیل شود از جمله دیگر پروژه های افتتاحی در هفته دولت است.
وی راه اندازی کارگاه عبابافی در روستای کردوان دشتی را از جمله دیگر طرح های افتتاحی در هفته دولت در شهرستان دشتی عنوان کرد.
امیرزاده با اشاره به افتتاح 2 هتل جدید با ظرفیت 110 تخت در بوشهر به مناسبت هفته دولت گفت: با افتتاح این هتل ها ظرفیت اقامتگاهی استان به 2هزار و 300 تخت می رسد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر اضافه کرد: همچنین 2 هتل سنتی در بافت تاریخی شهر بوشهر، هتل سه ستاره در خیابان امام رضا (ع) بوشهر و هتل پنج ستاره کنگان با 700 تخت بهره برداری خواهد شد.
وی با اشاره به افتتاح سه اقامتگاه بوم گردی در روستاهای ننیزک دشستان، باشی و خائیز تنگستان در هفته دولت گفت: با افتتاح این اقامتگاه ها تعداد واحدهای اقامتی بوم گردی در این استان به 15 واحد می رسد.
مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان بوشهر ادامه داد: هم اکنون 100 مورد تقاضای دیگر برای ایجاد اقامتگاه بوم گردی از بخش خصوصی در این بخش وجود دارد که می تواند جهش خوبی در حوزه گردشگری روستایی رقم بزند.
امیرزاده با بیان اینکه طرحی از سوی بخش خصوصی برای احیای شناورهای بلااستفاده در خورهای ساحلی در دستور کار است ادامه داد: همکاری بانک های استان بوشهر در زمینه پرداخت تسهیلات به بخش گردشگری رضایت بخش نیست و امیدواریم تلاش ها و پیگیری های مدیریت استان در این زمینه به نتیجه برسد.
وی درباره بهره برداری نکردن از شناور تفریحی 3 طبقه در ساحل بوشهر اظهار داشت: سازه این شناور در بوشهر ساخته شده، اما به دلیل آنکه هنوز اسکله والفجر برای پهلوگیری آن نهایی نشده، به هفته دولت نرسید و امیدواریم با همکاری خوبی که اداره کل بنادر و دریانوردی دارد، بزودی از این شناور رونمایی و برای فعالیت های تفریحی آماده شود.
6047/6043

انتهای پیام /*


فرهنگي


دولت 97


ميراث فرهنگي


بوشهر