رپرتاژ خبری

انواع بلیط هواپیما و نحوه سفر با آن

توریسم و گردشگری

انواع بلیط هواپیما و نحوه سفر با آن

سالانه گردشـگران بسیار زیادی با هواپیما به مناطق دنیا سفر می کنند. هواپیما یکی از وسایلی است که تغییرات بسیار زیادی را در حوزه گردشـگری ایجاد کرد. سفر با هواپیما می تواند بسیار جذاب و دیدنی باشد بسیاری از بچه ها و افراد سفر با هواپیما را ترجیح می دهند.

زمانی که شما بخواهید از طریق هواپیما مسافرت کنید باید بدانید که انواع مختلفی از بلیط ها وجود دارند. این که هر کدام چه قابلیت ها و ویژگی هایی دارند خیلی مهم می باشد چرا که با انتخاب نادرست به جای لذت بردن از سفر شما را به خاطر انتخاب اشتباهتان نا امید می کند. در ادامه و در این بخش از اخبار گردشـگری وب سایت  سفر گستر همراه باشید تا شما را با بلیط های هواپیما و نحوه سفر با آن آشنا کنیم.

معرفی انواع بلیط هواپیما

بلیط های رفت و برگشت: اگر این نوع بلیط را تهیه کنید شما از مبدا حرکت می کنید به مقصد مورد نظرتان و دوباره به مبدا خودتان بر می گردید این نوع بلیط را اصطلاحا به آن ”Return Ticket گفته می شود. مثلا بلیط هواپیما تهران مشهد انتخاب می کنید. از تهران حرکت می کنید سپس به مشهد می روید و بعدا از همان مقصد مجددا به تهران باز می گردید. یا به همین ترتیب بلیط هواپیمای اصفهان مشهد یا بلیط هواپیمای شیراز مشهد را به صورت رفت و برگشت تهیه کنید.

بلیط رفت و برگشت با مقصد متغیر:

با تهیه ی این نوع بلیط از مبدا مشخصی به سمت مقصد مورد نظرتان حرکت می کنید ولی موقعی که خواستید بر گردید باید از مقصد دیگری به سمت مبدا حرکت کنید.

بلیط  رفت و برگشت ۲ مقصدی:

 اگر این نوع بلیط را تهیه کنید شرکت ها به مسافران پکیجی را ارائه می دهند، این گونه که فقط یک نوع بلیط  برای هر دو مقصد خود خریداری می کنید با این کار هزینه ی کمتری را می پردازید و برای شما اقتصادی تر است.

بلیط های با چند توقف:این نوع بلیط ها برای تورهای گردشـگری طراحی شده اند به طوری که مسافران می توانند در مکان های مختلف به مدت طولانی توقف داشته باشند و بعدا به مبدا خود بر گردند.

بلیط های با توقف برنامه ریزی شده: یک توقف بیشتر از ۲۴ ساعته تا رسیدن به مقصد را شامل می شود.

بلیط های کلاس ترکیبی “Mixed Class Ticket”: با خرید این نوع بلیط مسافران می توانند کلاس های فرست، بیزینس و اکونومی را در طول پرواز های مختلف تجربه کنند.

توریسم و گردشگری

بلیط های Lay-Over یا با توقف اجباری: یک توقف اجباری به دلایل مختلفی مثل سوخت گیری، بارگیری، تغییرهواپیما و… بین مبدا و مقصد انجام می شود. معمولا سوخت گیری برای مسافت های طولانی می باشد.

بلیط های بین المللی ایرپس: بعضی از کشور ها و شرکت های هوایی هستند که این نوع بلیط را ارائه می کنند که مسافر می تواند بین چند فرودگاه خاص و در هر زمانی که خواست، راحت تر پرواز کند.

چه زمانی بلیط هواپیمای خود را تهیه کنیم؟

این که شما زمان دقیق و مقصد خود را بدانید مهم است ولی اگر سفر شما تفریحی می باشد و کاری نیست که در زمان خاصی در مقصد مورد نظر حاضر باشید شما می توانید در زمان هایی که تعطیلات و ایام خاصی نیست بلیط چارتر هواپیما خود را تهیه کنید و مسافرت کنید. آخر هفته ها به دلیل شلوغی و گرانی بلیط ها مسافرت نکنید.

توریسم و گردشگری

چگونه می توانیم بلیط مورد نظرمان را تهیه کنیم؟

راه های بسیاری وجود دارند که شما می توانید بسته به وضعیت خود بلیط تان را تهیه کنید. در زمان قدیم که تکنولوژی پیشرفت زیادی نکرده بود معمولا اشخاص باید به فرودگاه ها می رفتند و با ارائه ی کارت ملی و دیگر مدارک از شرکت هواپیمایی مورد نظرشان بلیط هواپیمای مشهد خود را تهیه می کردند. این روش امروزه هم به ندرت انجام می شود اما امروزه به لطف اینترنت پرسرعت و با رشد تکنولوژی مسافران می توانند از طریق سایت های شرکت های هواپیمایی و یا سایت های معتبر دیگری که خدمات ارائه می کنند بلیط خود را تهیه کنند. مثلا سایت www.mrbilit.com یکی از سایت های خوبی است که می تواند به شما در خرید انواع بلیط کمک کند. شما با انتخاب مبدا و مقصد و زمان حرکت و با فشردن جستجو می توانید بهترین گزینه را انتخاب کنید.

کلام آخر

در زمان های خاصی بیشتر شرکت ها پیشنهادات خوبی برای سفر با هواپیما ارائه می کنند که شما اگر در آن زمان خاص بتوانید مسافرت کنید بلیط خود را با تخفیف زیاد می توانید تهیه کنید.