گردشگری و توریسم

نمین شهر سبز گردشگری اردبیل شود

منوچهر نورزاده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: جنگل فندقلو ، طبیعت گردنه حیران و دریاچه سوها از جاذبه های طبیعی این شهرستان است که سالانه هزاران گردشگر از آن بازدید دارند.
او گفت: تابستان امسال نیز با رشد قابل توجه گردشگران مواجه هستیم و به دلیل شرایط آب و هوایی مناسب جنگل فندقلو با استقبال کم نظیر مواجه شده است.
مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان نمین اظهار داشت: با هدف ارتقای کیفیت خدمات در محدوده جاذبه های طبیعی به ویژه جنگل فندقلو از طرح های سرمایه گذاری حمایت می شود.
نورزاده تشریح کرد: طرح های پیشنهادی بعد از مطالعه کامل و در نظر گرفتن الزامات صیانت از محیط زیست عملیاتی خواهد شد.
او با اشاره به دایر بودن تاسیسات گردشگری متنوع در مجاورت جاذبه های طبیعی گفت: در جنگل فندقلو تله کابین، زیپ لاین، کمپ های اقامتی، پیست اسکی روی چمن و سایت پرورش مرال دایر است.
نمین در 30 کیلومتری شرق اردبیل و در مسیر جاده ترانزیتی استان های اردبیل و گیلان قرار دارد، منطقه فندقلو در 10 کیلومتری جنوب شرقی شهرستان نمین از توابع استان اردبیل 16 هزار هکتار مساحت دارد که چهار هزار هکتار آن جنگل و رویشگاه طبیعی است و در آن میوه هایی مانند فندق ، سیب وحشی و گونه های علوفه ای و درختی می روید.
این منطقه جنگلی بخشی از جنگل های شرق استان اردبیل به شمار می رود که دنباله جنگل های نیمه گرمسیری استان گیلان است.
آب و هوای مطبوع ، پرندگان و گونه های مختلف جانوری ، وجود آلاچیق و استراحت گاه های شبانه روزی ، برقراری ارتباط بین این منطقه ویژه گردشگری و چشم انداز زیبای گردنه دل انگیز حیران از طریق تله کابین از جمله ویژگی هایی است که در کنار جاذبه های منحصر بفرد طبیعی و جنگلی این منطقه را به تفرجگاهی بسیار دلپذیر برای مسافران ، میهمانان و علاقمندان به طبیعت تبدیل کرده است.
همین جاذبه ها موجب شده سالانه صدها هزار گردشگر داخلی و خارجی برای آرامش روح و روان خود به دامن این جنگل سرسبز پناه بیاورند.
6018/ 1257

انتهای پیام /*


فرهنگي


ميراث tفرهنگي


شهر سبز


نمين