گردشگری و توریسم

مسئولان گردشگری با تصمیم‌گیری پشت درهای بسته موفق نمی‌شوند

رحیم یعقوب زاده روز جمعه در گفت و گو با ایرنا با نامطلوب خواندن وضعیت فعلی گردشگری کشور، اظهار داشت: مسئولان گردشگری بسیاری از اقدامات را به شکل «نمایشی» انجام می‌دهند.
وی افزود: کشورهای عربی همانند عربستان و امارات هم اکنون برخلاف تصور ما که فکر می‌کنیم وابسته به نفت هستند، در مورد گردشگری برنامه‌ریزی کرده اند و وابستگی آنها به نفت در عمل بسیار کمتر شده است.
مدرس دانشگاه علم و فرهنگ تاکید کرد: ما برای توسعه گردشگری نه به شکل موردی و مقطعی بلکه دائما باید رویداد تعریف کنیم.
وی تصریح کرد: من فکر می کنم اگر در گردشگری داخلی امکانات و زیرساخت‌های خوبی را فراهم کنیم مقدمات جذب گردشگر خارجی هم به خودی خود فراهم می شود.
یعقوب زاده با تاکید بر لزوم نزدیک شدن روابط ایران با سایر کشورها، پرسید: چرا باید سالانه سه و نیم میلیون نفر گردشگر روس به ترکیه بروند و سهم ما از گردشگران روسیه تنها 19 هزار نفر باشد؟
وی گفت: سطح امنیت در ایران بالاتر از مصر و ترکیه است اما احساس و تصویر ناامنی در ایران وجود دارد؛ باید با کمک تبلیغات قوی و تعامل با کشورها برای اصلاح تصویر ذهنی نادرست تلاش کنیم.
این پژوهشگر گردشگری یادآورشد: ظاهرا توسعه گردشگری در عمل، اولویت ما نیست. اگر بتوانیم سرمایه گذاران بین المللی و هتل داران زنجیره ای را جذب کنیم، خود بخشی از تبلیغات ما را انجام می دهند و کار ما را در این مورد راحت تر می کنند.
فراهنگ*3079*9053*1834

انتهای پیام /*


فرهنگي


گردشگري


سازمان ميراث فرهنگي


مونسان