گردشگری و توریسم

جاذبه های آستارا گردشگران را مجذوب خود کرد

به گزارش خبرنگار ایرنا از عصر سه شنبه گذشته شهرستان گردشگرپذیر آستارا میزبان خیل عظیمی از مسافران و گردشگران داخلی و خارجی است و ترافیک سنگینی در خیابان های امام (ره) و فارابی و بلوار سفیر امید وجود دارد و تردد خودروها به کندی صورت می گیرد.
حضور گردشگران در طرح سالمسازی سفیر امید و پارک ساحلی مخیری آستارا و آب تنی در شناگاه ها، از جذاب ترین تفریح های گردشگران در این شهرستان است و اجرای برنامه سیرک به مناسبت عید قربان در بلوار سفیر امید، باعث خلق لحظاتی شاد و خاطره انگیز برای گردشگران شده است.
ترافیک در محور آستارا – اردبیل در منطقه حیران نیز مسافران را وادار به کنار زدن خودرو و خریدن و خوردن بلال، تمشک و عسل معروف حیران می کند تا خستگی سفر از جان و تن آنها بیرون رود.
معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرماندار آستارا در گفت وگو با ایرنا اظهار داشت: گردشگران در 70 مرکز اقامتی شامل هتل، هتل آپارتمان، مهمانپذیر و 20 مدرسه اسکان داده می شوند و این واحدها در کنار مسافر کاشانه ها و مراکز اقامتی، به جذب و ماندگاری بیش از پیش مسافران کمک می کند.
کامبیز لقمانی مقدم وجود 15 جاذبه طبیعی در آستارا را نمونه هایی از ظرفیت های گردشگری این شهرستان مرزی خواند و بیان کرد: در کنار این ظرفیت ها نباید از جاذبه های تجاری نظیر بازار ساحلی و روستاهای مرزی و گردنه حیران غافل شد.
وی با اشاره به اینکه اماکن اقامتی آستارا ظرفیت پذیرش روزانه شش هزار گردشگر را دارد، ادامه داد: با ورود حجم زیاد گردشگران به مناسبت تعطیلات عید قربان، در خیابان های اصلی آستارا و محورهای مواصلاتی این شهرستان شاهد ترافیک هستیم و با تلاش پلیس و همکاری مردم، امنیت خاطر گردشگران فراهم شده است.
تالاب استیل، باغ پرندگان، پارک حیات وحش، نوار ساحلی، بازار ساحلی، منطقه زیبای دربند، گردنه حیران، بهشت کاکتوس ها، آبشار لاتون، موزه فرهنگ و آموزش مدرسه حکیم نظامی، منطقه بهارستان و آبگرم کوته کومه، بقعه های پیر قطب الدین صفوی و امامزاده سید ابراهیم و سیدقاسم (ع) از جاذبه های آستاراست و همه ساله مسافران زیادی را جذب می کند.
آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده و با میزبانی چند میلیون مسافر در سال و تردد بیش از 800 هزار گردشگر داخلی و خارجی از مرز آن، جزو 20 شهر گردشگرپذیر ایران است.
7105 / 7124/2007

انتهای پیام /*


اجتماعي


گردشگري


تابستان


آستارا