گردشگری و توریسم

مرکزهای اقامتی غیر قانونی قشم ساماندهی شوند

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام رضا جوکار روز سه شنبه در شورای فرهنگ عمومی شهرستان قشم افزود: شورای تامین شهرستان برای جلوگیری از فعالیت مراکز اقامتی غیر قانونی دستور العمل های لازم را با قاطعیت مصوب کند و برخوردهای لازم توسط مسئولان مربوط با این محل ها صورت گیرد.
وی ادامه داد: در نوروز 1397 برای نخستین بار کیوسک های اطلاع رسانی برای آگاهی مردم از مراکز اقامتی قانونی ایجاد شد اما فعالیت آن پس از نوروز متوقف شد.
امام جمعه قشم تصریح کرد: باید ستاد اسکان دائمی مسافران با محوریت منازل استیجاری دایر شود تا این مکان ها در طول سال به گردشگران خدمات ارائه کنند.
وی در ادامه با بیان اینکه نظارت بر تاکسی های جزیره باید به شکل منسجم تری اعمال شود، تصریح کرد: در حال حاضر برخی از رانندگان تاکسی ها فعالیت هایی فراتر از مسافرکشی دارند و از این رو باید صلاحیت آنان قبل از صدور مجوز بررسی و تایید شود.
جوکار تاکید کرد: توسعه گردشگری باید بر اساس موازین اسلامی صورت گیرد و در برنامه های تفریحی برای گردشگران، اجازه اختلاط زن و مرد داده نشود.
وی افزود: باید در تفریحاتی مانند پاراگلایدر و جت اسکی از مربیان خانم و آقا استفاده شود و افراد صاحب صلاحیت بتوانند مجوزهای لازم را در محدوده پروازی مشخص کسب کنند.
امام جمعه قشم با اشاره به بازگشت متکدیان رانده شده از شهرستان، ادامه داد: باید کنترل ورودی های شهرستان قشم با قدرت بیشتری انجام شود و از ورود دوباره آنان به جزیره جلوگیری به عمل آید.
وی افزود: اگر فرمانداری شهرستان و سازمان منطقه آزاد قشم نتوانند مشکلات را برطرف کنند آنگاه باید به صورت جهادی عمل کرد و وضعیت آتش به اختیار اجرایی شود.

** 67 کودک کار در قشم شناسایی شد
معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی فرمانداری قشم نیز در شورای فرهنگ عمومی شهرستان گفت: در شهرستان قشم 67 کودک کار شناسایی شده است که بیشتر آنان فرزندان اتباع خارجی هستند.
عباس ماژین افزود: در استعلام از سازمان منطقه آزاد مشخص شد که این افراد دارای مجوز فعالیت اقتصادی نیستند اما آنان در برابر درخواست ها، مجوز خود برای فعالیت در جزیره را ارائه می کنند که این دوگانگی باید برطرف شود.
وی ادامه داد: همچنین بیشتر متکدیان از بندر پُهل و لافت و اسکله شهید ذاکری و بدون ممانعت وارد جزیره می شوند و به هیچ وجه مورد بازرسی قرار نمی گیرند.
معاون فرماندار قشم اظهار داشت: گمرک در زمان ورود افراد و مسافران بازرسی لازم را به عمل نمی آورد و از این رو هر فردی می تواند وارد جزیره شود.
وی افزود: تاکسیرانی نیز به طور کامل زیر نظر سازمان منطقه آزاد فعالیت می کند و نظارت بر فرآیندهای اعطای مجوز بر عهده متولیان امر است.
شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هرمز، هنگام و لارک با حدود یکهزار و 628 کیلومتر مربع وسعت و 150 هزار نفر جمعیت درجنوب استان هرمزگان قرار دارد.
7500

انتهای پیام /*


فرهنگي


مراكز غير قانوني قشم


ستاد اسكان مسافر


متكديان