گردشگری و توریسم

پنج اقامتگاه بوم گردی در آران و بیدگل راه اندازی می شود

مجید نوری روز سه شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: مجوز اولیه اقامتگاه های بوم گردی روستاهای کاغذی و قاسم آباد شهرستان آران و بیدگل در پنجمین نشست کمیته فنی استان اصفهان صادر شده است.
وی افزود: چهار اقامتگاه در روستای کاغذی و یک اقامتگاه نیز در روستای قاسم آباد از توابع بخش کویرات شهرستان آران و بیدگل ساخته خواهد شد.
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آران و بیدگل همچنین بیان کرد: بازسازی کاروانسرای تاریخی مرنجاب نیز در قالب تفاهمنامه ای بین صندوق احیا و شرکت تعاونی دهیاران به عنوان بهره بردار این بنای تاریخی با تسهیلات پنج میلیارد ریالی دولتی تا پنج ماه آینده انجام خواهد شد.
او این بازسازی را شامل تجهیز کارگاه، مرمت پشت بام، بندکشی سقف و بدنه ها، تکمیل تاسیسات، ختایی فرش کف، نما، محوطه سازی فضاهای اقامتی، گردشگری و رستوران سنتی عنوان کرد.
کاروانسرای تاریخی مرنجاب با سه هزار و 500 مترمربع زیربنا و 29 اتاق در حاشیه جنوبی دریاچه نمک واقع است و قدمت آن به دوره صفویه بازمی گردد.
نوری همچنین به آغاز طرح بازسازی مسجد جامع روستای محمدآباد از توابع بخش مرکزی این شهرستان اشاره کرد و گفت: مرمت این بنای تاریخی با اعتبار نزدیک به 100 میلیون ریال در یک ماه آینده انجام خواهد شد.
وی اضافه کرد: اجرای ختایی فرش کف، اجرای اندود کاهگل و سیم گل دیوارهای عمودی، اجرای نما چینی قسمتی از لبه بام، اجرای اندود گچ و خاک و اندود گچ کشته از جمله اقدام ها برای بازسازی این بنا است.
مسجد جامع محمدآباد مربوط به دوره ایلخانی در سال 1379 با شماره 3622 در فهرست آثار ملی کشور ثبت شد.
به گفته رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آران و بیدگل بیش از 500 اثر دارای ارزش تاریخی، طبیعی و معنوی در این شهرستان شناسایی شده و 132 مورد در فهرست اثرهای ملی به ثبت رسیده است.
شهرستان آران و بیدگل در فاصله 6 کیلومتری کاشان و 215 کیلومتری شمال اصفهان واقع می باشد.
7472/8123

انتهای پیام /*


فرهنگي


گردشگري


كاروانسراي مرنجاب


آران و بيدگل