گردشگری و توریسم

10 اثر تاریخی هرمزگان ثبت ملی شد

محسن ضیایی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این آثار شامل بی بی عاشیه یک و بی بی عایشه 2 در هاشم آباد حاجی آباد، 2 عدد آب انبار و گمرک بندرخمیر در شهرستان بندرخمیر، خانه اَربابی لافت، خانه یونسی و زیارت خضر در بندرکُنگ، مقبره شیخ راشد و خلعت پوش در بندرلنگه است.
وی ادامه داد: شماره ثبت آنها بزودی به اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هرمزگان اعلام و در آمارهای این اداره کل آورده می شود.
قائم مقام اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هرمزگان بیان داشت: هم اکنون پرونده ثبت 30 اثر دیگر از این استان در نوبت بررسی قرار دارد.
ضیایی افزود: امید می رود در سال جاری پرونده 50 اثر دیگر هرمزگان برای ثبت در فهرست آثار ملی آماده شود.
قائم مقام میراث فرهنگی هرمزگان یاد آور شد: پیشنیه ثبت آثار تاریخی هرمزگان به سال 52 هجری شمسی می رسد.
به گفته ضیایی، با افزوده شدن این 10 اثر تاریخی، تعداد آثار تاریخی ثبت شده هرمزگان از 358 اثر در سال 95 به 368 اثر افزایش می یابد.
مدیرکل جدید میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هرمزگان دوم مرداد جاری در نشست شورای اسلامی شهر بندرعباس، ثبت 127 اثر تاریخی را بخشی از عملکرد دوران مدیریت خود دانست.
اشکان مختاری سال 95 به عنوان معاون میراث اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هرمزگان معرفی شد و از 22 مرداد امسال به عنوان مدیرکل این استان منصوب شده است.
3219 /6048

انتهای پیام /*


فرهنگي


ميراث فرهنگي


فهرست آثار ملي


هرمزگان