گردشگری و توریسم

شمار موزه های آذربایجان غربی به 20 می رسد

جلیل جباری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا موزه استاد هیمن در مهاباد، موزه صلح سردشت، موزه قاجار در ماکو، موزه مدرسه در مدرسه 22 بهمن ارومیه، موزه کودک در ارومیه، موزه چالدران، موزه خانه تیموری و موزه والیبال را از جمله موزه های در حال راه اندازی برشمرد.
وی موزه جنگ چالدران را یکی از برنامه های اولویت دار عنوان کرد و افزود: مطالعات ایجاد سایت موزه در مکان جدید در حال انجام است.
جباری با اشاره به ایجاد موزه در سایر شهرهای های استان گفت: مراحل قانونی جهت تعیین تکلیف وضعیت زمین موزه بوکان و موزه صلح سردشت انجام یافته و اقدامات حقوقی جهت واگذاری زمین موزه بوکان به اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان انجام شده است.
به گزارش ایرنا، آذربایجان غربی دارای 15 موزه دولتی و غیردولتی شامل موزه باستان شناسی ارومیه، موزه سنگ سه گنبد ارومیه، موزه باستان شناسی حسنلو، کاخ موزه باغچه جوق، موزه مردم شناسی ارومیه، موزه مردم شناسی مهاباد و موزه باستان شناسی میاندوآب، موزه خوی است؛ موزه تپه حسنلو، موزه تخت سلیمان تکاب و موزه سنگ سه گنبد ارومیه نیز جزو موزه های تخصصی استان به شمار می رود که در آنها اشیای تاریخی کشف شده از این محوطه های باستانی و تاریخی به نمایش گذاشته شده است.
افزون بر 30 هزار قلم اشیای تاریخی در موزه ها و کاخ موزه های آذربایجان غربی وجود دارد.
8135/3072

انتهای پیام /*


فرهنگي


20 موزه جديد


آذربايجان غربي


ميراث فرهنگي