گردشگری و توریسم

نیمی از آثار تاریخی لرستان ثبت ملی شد

به گزارش ایرنا، سید امین قاسمی روز دوشنبه در همایش توسعه گردشگری خرم آباد در محل سالن همایش های اتاق بازرگانی لرستان افزود: لرستان در رتبه بندی جاذبه های تاریخی، طبیعی و فرهنگی در ردیف پنج استان برتر کشور قرار دارد.
وی اظهار داشت: با توجه به ظرفیت های بالای لرستان در خصوص گردشگری، کار ثبت چند اثر از جمله قلعه فلک الافلاک در فهرست جهانی یونسکو در دست کار است.
وی تصریح کرد: آثار به دست امده از کاوش های باستان شناسی نشان می دهد تاریخ سکونت انسان های هوشمند در لرستان 50 هزار سال است که این مهم بیانگر سابقه تاریخی و فرهنگی این استان می باشد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان با اشاره به وجود 100 پل تاریخی در استان گفت:این استان می تواند پایتخت ژئوتوریسم ایران لقب بگیرد.
قاسمی اظهار داشت: برخی آثار طبیعی لرستان همانند تنگه شیرز و دریاچه گهر دردنیا کم نظیر هستند و زمین لغزش سیمره نیز در نیمکره شمالی بی نظیر است.
وی ادامه داد: لرستان دارای 35 منطقه نمونه و 12 روستای گردشگری مصوب است که با 35 هتل و مهمانپذیر، یکهزار و 500 تخت اقامتی دارد.
وی ظرفیت اقامتگاه های بوم گردی استان را 350 نفر برشمرد و گفت: شب فرهنگی لرستان در تهران از برنامه های برتر استان ها معرفی شد و ششم شهریورماه نیز این برنامه برگزار خواهد شد.
همایش توسعه گردشگری هخرم آباد با حضور فعالان این حوزه در 22 استان کشور به مدت چهار روز برگزار شد و شرکت کنندگان علاوه بر آشنایی کارگاهی و تئوری با فرصت‌های گردشگری، به‌صورت میدانی از برخی جاذبه‌های طبیعی، آثار باستانی و تفرجگاه‌های شهری بازدید کردند.
7269/6060

انتهای پیام /*


فرهنگي


گردشگري


ميراث فرهنگي