گردشگری و توریسم

سفر ایرانیان به خاور دور روسیه تسهیل شد

به گزارش بامداد دوشنبه ایرنا، دفتر مطبوعاتی وزارت توسعه مناطق شرق روسیه اعلام کرد: اتباع خارجی 18 کشور از جمله ایران که روادید الکترونی دریافت می کنند می توانند وارد همه فرودگاه های مناطق خاور دور (شرق روسیه) شوند.
این قانون علاوه بر ایران شامل اتباع الجزایر، بحرین، برونئی، هند، قطر، چین، کره شمالی، کویت، مراکش، مکزیک، امارات، عمان، عربستان، سنگاپور، تونس، ترکیه و ژاپن نیز می شود.
بر اساس این قانون، اتباع 18 کشور می توانند با مراجعه به پایگاه اینترنتی بخش کنسولی وزارت خارجه روسیه، مشخصات گذرنامه به همراه عکس خود را وارد کنند و نهایتا تا 30 روز بعد پاسخ درخواست روادید خود را دریافت کنند.
فرد متقاضی سپس می تواند با اسکن کردن پاسخ مثبت درخواست روادید به خاور دور روسیه، وارد این مناطق شود.
بر اساس گزارش وزارت توسعه مناطق شرق روسیه، سفر خارجیان با روادید الکترونی به مناطق خاور دور روسیه از روز اول ماه سپتامبر (دهم شهریور ماه) امکان پذیر می شود.
صدور روادید الکترونی برای خاور دور روسیه تا یک ماه بطول می انجامد و افرادی که این روادید را داشته باشند می توانند تا هشت روز در پنج استان روسیه واقع در شرق این کشور حضور داشته باشند.
روسیه از فرودگاه های یلیزوو در شهر پتروپاولوفسک کامچاتسکی (مرکز استان کامچاتکا، فرودگاه نووی در شهر بلاگوشنسک در استان خاباروفسک، فرودگاه خاموتووا در یوژنوساخالینسک مرکز استان ساخالین، فرودگاه اوگولنی در شهر آنادیر در استان چوکوتکا و فرودگاه کنویچی در ولادی وستوک به عنوان فرودگاه هایی یاد کرده است که این نوع ویزا در آنها پذیرفته می شود.
به گزارش ایرنا، خاور دور روسیه منطقه گسترده ای شامل 9 استان با وسعت شش میلیون و 169 هزار و 300 کیلومتر مربع است که 36 درصد مساحت این کشور را تشکیل می دهد.
جمعیت این منطقه نیز حدود شش میلیون و 300 هزار نفر است که پیش بینی می شود تا سال 2050 حدود 20 درصد کاهش یابد.
روسیه از یک سال پیش به اتباع 18 کشور از جمله ایران اجازه داده بود با روادید الکترونی به منطقه ولادی وستوک و نقاط پیرامون آن سفر کنند.
دیمیتری مدودیف نخست وزیر روسیه در نشست هیات دولت درباره قانون سفر اتباع 18 کشور به خاور دور روسیه، گفت: برای این منظور به گردشگران و کارفرمایان 18 کشور اجازه داده می شود بدون دریافت روادید به خاور دور روسیه سفر کنند.
به گزارش تاس، مدودیف توضیح داد: به تازگی فهرست کشورهای مشمول تسهیلات روادید تائید شده است و گردشگران و کارفرمایان این کشورها نیازی به مراحل دریافت ویزای جداگانه برای ورود به خاور دور روسیه ندارند.
وی افزود: اتباع این کشورها کافی است که اطلاعات خود را در پایگاه اینترنتی ویژه ای ثبت کنند.
نخست وزیر روسیه تصریح کرد: تاسیسات خاور دور را توسعه می دهیم و تسهیلات ویژه ای را برای این منظور پیش بینی می کنیم، اطمینان دارم که لغو مراحل دریافت روادید برای گردشگران و کارفرمایان دیگر کشورها به افزایش جذابیت گردشگری و سرمایه گذاری این منطقه کمک می کند.
وی افزود: در نتیجه این قانون، گردشگران بیشتری به خاور دور سفر می کنند و این منطقه درآمد بیشتری کسب خواهد کرد.
مدودیف همچنین درباره علت انتخاب 18 کشور برای لغو روادید سفر به خاور دور گفت: علت این تصمیم نزدیک بودن به روسیه نیست بلکه آنها نیز رویکردی مشابه در همکاری با ما دارند.
دولت روسیه با اجرای چند برنامه کلان بین المللی از جمله دعوت سرمایه گذاران خارجی برای توسعه خاور دور در صدد است از شرایط این منطقه به ویژه با استقرار واحدهای صنعتی، بهره برداری از جاذبه های گردشگری، توانمندی های کشاورزی و همچنین نزدیکی به بازارهای آسیایی استفاده کند.
شبد**اروپام 391* 1346 ** 1010

انتهای پیام /*


اقتصاد


روسيه


خاور دور


گردشگري