گردشگری و توریسم, گردشگری ورزشی

سرعین قابلیت تبدیل شدن به شهر گردشگری را دارد

جهانگیر شهبازی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سرعین یکی از قطب های گردشگری کشور و سالانه پذیرای میلیون ها مسافر است.
او اظهار داشت: به لحاظ تنوع جاذبه ها کم نظیر در منطقه است و به غیر از 11 مجتمع آبگرم معدنی که عنوان ‘سرزمین چشمه های بهشتی’ را به این شهر اختصاص داده، سرعین یکی از قطب های گردشگری زمستانی به دلیل برخورداری از مرتفع ترین پیست اسکی کشور است.
مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان سرعین افزود: همچنین سرعین با برخورداری از 170 مرکز اقامتی و ظرفیت روزانه 15 هزار نفر می تواند به میزان سه برابر جمعیت خود در طول روز پذیرای مسافر باشد.
شهبازی همچنین به وجود آبشارها و جاذبه های طبیعی در این شهرستان اشاره و تصریح کرد: روستاهای هدف گردشگری نیز از جاذبه های این شهرستان محسوب می شود.
او گفت: اقتصاد این شهر در شب نیز فعال بوده و شب های بیدار در سرعین به عینه قابل مشاهده است.
او به استقبال مسافران تابستانی از شهر سرعین نیز اشاره کرد و افزود: سرعین از آثار تاریخی متعددی نیز برخوردار است که مصداق بارز آن در روستای باستانی کنزق قابل مشاهده است.
شهرستان سرعین با دهها دهنه آبگرم معدنی و پیست اسکی آلوارس از مناطق گردشگر پذیر کشور در 27 کیلومتری غرب اردبیل قرار دارد.
آلوارس به لحاظ داشتن ذخایر برف در طول دست کم 6 ماه از سال رتبه نخست کشور را دارد و این منطقه به همراه امکانات تفریحی و ورزشی که در آن ایجاد شده نقش بسزایی در توسعه ورزش های زمستانی، جذب گردشگران خارجی ، ایجاد اشتغال و پرکردن اوقات فراغت جوانان و تکمیل موقعیت ویژه گردشگری در شهر سرعین دارد.
6018/6016

انتهای پیام /*


فرهنگي


گردشگري


سرعين


شهر