گردشگری و توریسم

ماندگاری مسافران در خراسان شمالی باید به 2 شب افزایش یابد

به گزارش ایرنا و به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری، دکتر محمدرضا خباز در دیدار مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و مدیران زیرمجموعه، اظهار داشت: میراث فرهنگی بویژه گردشگری یکی از موضوعات مهم به شمار می رود که اگر به درستی مورد توجه قرار گیرد در آینده ای نزدیک می تواند یکی از منابع اصلی اشتغالزایی کشور محسوب شود.
وی افزود: توجه به امر گردشگری مباحثی همچون اشتغال سبز، ماندگاری بیشتر مسافران و استفاده حداکثری از منابع را در پی خواهد داشت.
خباز در بخش دیگر سخنان خود بر اهمیت بوم گردی در روستاها نیز تاکید کرد و افزود: توجه به بوم گردی در روستاها برای شناساندن و معرفی بیشتر استان بسیار مهم است و برای ترویج وگسترش این موضوع استفاده از ظرفیت فضای مجازی می تواند بسیار تاثیرگذار باشد.
وی اقدامات حوزه بوم گردی را منوط به برنامه ریزی های کوتاه مدت دانست و ادامه داد: سرمایه آنچنانی برای ایجاد اقامتگاه های بوم گردی نیاز نیست بنابراین باید از این ظرفیت بالقوه در تمامی روستاها استفاده کرد.
وی بهترین نوع ارائه خدمات به مسافران را توجه به موضوع گردشگری دانست و خاطرنشان کرد: در حال حاضر میانگین ماندگاری مسافران در این استان 2 ساعت اعلام شده که باید این رقم به 2 شبانه روز افزایش یابد که نخستین قدم برای تحقق این امر، فراهم آوردن زیرساخت های لازم است.
خباز برگزاری همایش سرمایه گذاری در استان با محوریت گردشگری را خواستار شد و تصریح کرد: برگزاری همایش سرمایه گذاری با حضور هم استانی های داخل استان، هم استانی های خارج از استان و در نهایت هم استانی های خارج از کشور می تواند بهترین فرصت طلایی برای معرفی هرچه بیشتر این استان باشد تا قابلیت های ناشناخته گردشگری و تاریخی استان معرفی شود.
وی اظهار داشت: باید از تمامی ظرفیت های بالقوه این استان برای معرفی بیشتر استفاده شود چون در حال حاضر اکثر مسافران، خراسان شمالی را فقط با بوستان های بش قارداش و بابا امان می شناسند.
6042

انتهای پیام /*


فرهنگي


گردشگري


ميراث فرهنگي


خراسان شمالي