گردشگری و توریسم

22 میلیارد تومان برای بوم گردی استان تهران اختصاص یافت

دلاور بزرگ نیا روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: این اعتبار از محل تسهیلات استانی برای توسعه مسافرخانه ها، مناطق بوم گردی، توسعه و تجهیز مراکز صنایع دستی و گردشگری اختصاص یافته است.
وی با بیان اینکه پرونده های زیادی برای توسعه مناطق روستایی اشتغال و روستایی از طریق میراث استان به بانک ها ارسال شده است گفت: در شهر فیروزکوه تا کنون 120طرح روستایی به بانکها ارجاع شده که در آینده نزدیک تحول عظیمی در این منطقه خواهیم داشت.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران همچنین از توجه به پهنه های فرهنگی در مسیر رودکی، لاله زار، سی تیر و استاد نجات اللهی(ویلا) خبرداد و گفت: در صدد هستیم تا با آماده سازی محورهای واجد ارزش فرهنگی و تاریخی حضور مردم را در آن ها بیشتر کنیم.
وی با اشاره به اینکه 45 لکه بنای ارزشمند و تاریخی در پهنه فرهنگی رودکی تهران (واقع در منطقه 11 تهران) وجود دارد خاطر نشان کرد: در حال حاضر بناهایی از جمله تالار فرهنگ، تالار رودکی، مرکز آموزش ضمن خدمت آموزش و پرورش، انجمن حکمت و فلسفه و ساختمان های خیابان شهریار ثبت ملی هستند.
بزرگ نیا با اشاره به اینکه قرار نیست تغییراتی در این محورهای پر ازدحام ایجاد کنیم گفت: در این محورها فضاهای مکث، پذیرایی، پیاده راههای گردشگری، نمایش آثار تجسمی و برپایی موسیقی را در آنها ایجاد کنیم.
تهرام/7247//1348

انتهای پیام /*


فرهنگي


ميراث فرهنگي


تسهيلات اشتغال زايي


بوم گردي استان تهران