گردشگری و توریسم

دولت با طرح های بوم گردی بستر توسعه روستاها را فراهم کرد

به گزارش خبرنگار ایرنا، پاشا سماپور عصر پنجشنبه در جلسه بررسی نقش گردشگری در توسعه، در محل شورای اسلامی شهرستان آستارا اظهار داشت: اشتغالزایی پایدار و جلوگیری از مهاجرت روستائیان به شهرها از مزایای طرح های بوم گردی است و از آبشار لاتون، گردنه حیران و نوار ساحلی آستارا باید برای تکمیل زنجیره خدمات گردشگری استفاده شود.
وی بیان کرد: فرمانداری آستارا در راستای برنامه های دولت، برای اجرای طرح های بوم گردی در روستاهای این شهرستان گام های بلندی برداشته است و در درآمدزایی به روستانشینان موثر خواهد بود.
وی نبود فضای مناسب برای جلسات و مراجعات مردمی را از مشکلات شورای اسلامی شهرستان آستارا دانست و از فرمانداری این شهرستان خواست با تامین محل مناسب، زمینه خدمات رسانی و فعالیت چشمگیر این نهاد را فراهم کند.
سماپور ادامه داد: شورای اسلامی شهرستان آستارا با استفاده از همه ظرفیت های موجود، برای خدمت به مردم تلاش می کند و امیدواریم مسئولان نیز جهت توسعه همه جانبه با این نهاد همکاری کنند.
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آستارا نیز در این جلسه گفت: سهمیه این شهرستان برای ساخت خانه بوم گردی، 180 واحد است و همکاری شورای اسلامی شهرستان در شناسایی محل های مستعد اجرای این طرح ها ضرورت دارد.
داریوش ملک زاده افزود: 104 طرح بوم گردی به کارگروه استانی معرفی و با اجرای 28 طرح موافقت شده است و هر خانه بوم گردی با حداکثر 150 متر مربع مساحت با کاربری گردشگری، در داخل طرح های هادی ساخته می شود.
وی ادامه داد: سقف تسهیلات بانکی هر واحد، یک میلیارد و 500 میلیون ریال با 6 درصد سود است و دولت برای حمایت از این طرح، به هزینه صدور پروانه و نظام مهندسی تخفیف داده است.
شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در 2 بخش و 62 روستا در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع است.
7105 / 7124 /6030

انتهای پیام /*


اقتصاد


دولت تدبير و اميد


بوم گردي


آستارا