گردشگری و توریسم

خراسان جنوبی از چارسوق برج میلاد نمایش داده شد

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خراسان جنوبی روز پنجشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: جشنواره ملی چارسوق ویژه شب فرهنگی استان شب گذشته (چهارشنبه) از ساعت 21 تا یک بامداد با حضور جمعی از هموطنان در برج میلاد برگزار شد.
حسن رمضانی اجرای موسیقی سنتی، آیینی و پاپ، نمایش فیلم معرفی جاذبه های تاریخی و گردشگری استان، مسابقه، فروش محصولات سنتی، سخنرانی استاندار خراسان جنوبی و گفت و گو با 2 تن از مشاهیر استان را جزو بخش های این جشنواره عنوان کرد.
وی استقبال مردم از برنامه های شب فرهنگی خراسان جنوبی در تهران را کم نظیر توصیف و اظهار امیدواری کرد که جذب گردشگر برای استان از دستاوردهای این جشنواره باشد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی گفت: 2 کارگاه نیز در حاشیه جشنواره برپا بود و غذاهای سنتی و محلی استان در غرفه های دیگر به نمایش گذاشته شد.
وی افزود: خراسان جنوبی به عنوان سومین استان وسیع کشور دارای ظرفیت های طبیعی و تاریخی زیادی است که بخشی از بیابان لوت به عنوان اولین اثر طبیعی ایران در فهرست میراث جهانی یونسکو، در این استان قرار دارد.
رمضانی اظهار داشت: همچنین باغ و عمارت اکبریه بیرجند و مجموعه قنوات بلده فردوس به عنوان 2 اثر دیگر ثبت جهانی در این استان هستند و بیش از 830 اثر تاریخی و طبیعی خراسان جنوبی به ثبت ملی رسیده اند که باید به هموطنان داخل کشور و گردشگران خارجی معرفی شوند.
9893*3028

انتهای پیام /*


فرهنگي


ميراث فرهنگي


شب فرهنگي


خراسان جنوبي