گردشگری و توریسم

یک کارگاه شعربافی در کاشان مرمت شد

گزارش ایرنا از روابط عمومی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کاشان حاکی است، محسن جاوری روز پنجشنبه گفت: مرمت این کارگاه شعربافی با بیش از 204 میلیون ریال از محل اعتبارهای استانی انجام شد.
وی افزود: تراشیدن بدنه ها و لایه های فرسوده بام، تخیله کوناله ها، سبک سازی و استحکام بخشی بام، اجرای پالانه روی سطوح سقفی، اجرای اندود نهایی بام و اجرای چفت لب بام از جمله اقدام های صورت گرفته در قالب این طرح بود.
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کاشان بیان کرد: شعربافی یکی از کهن ترین صنایع دستی این شهرستان است که قدمت آن به محوطه باستانی سیلک و آثار کشف شده از تار و پود روی سفالینه های آن منطقه بازمی گردد.
او اضافه کرد: شعر به معنای موی باریک و نازک است که در واقع به نوعی پارچه بافته شده از تار و پودی با نخ یا ابریشم باریک گفته می شود که در آن به صورت راه راه از رنگ‌های دیگر استفاده شده است.
جاوری عنوان کرد: بسیاری از حرفه های سنتی که این روزها فراموش شدند، در بسیاری از کشورها به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری پرطرفدار به شمار می رود.
وی در ادامه با اشاره به فعالیت 52 رشته صنایع دستی در این شهرستان یادآور شد: کاشان به عنوان شهر ملی نساجی سنتی در شورای ملی صنایع دستی انتخاب شده که لوح آن دوم شهریورماه در آئینی رونمایی خواهد شد.
به گفته رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کاشان هنرمندان این شهرستان تا کنون 33 نشان ملی مرغوبیت صنایع دستی را کسب کردند که از این تعداد 32 نشان در رشته نساجی است.
6136/8123

انتهای پیام /*


فرهنگي


صنايع دستي


شعربافي


كاشان