گردشگری و توریسم

اولین جشنواره رسانه و میراث کردستان فراخوان داد

به گزارش روز پنجشنبه روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان، ایجاد رقابت مثبت و افزایش انگیزه و خلاقیت رسانه ها، توسعه ظرفیت های موجود رسانه ای، آشنایی با ظرفیت ها و قابلیت های رسانه ای مکتوب، مجازی و بهره گیری از این قابلیت ها و افزایش توجه رسانه ای به میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان از اهداف برگزاری این جشنواره است.
فعالان عرصه رسانه می توانند با محورهای میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و بخش ویژه منظر فرهنگی هورامان و ثبت جهانی آثار خود را در قالب خبر، یادداشت، گزارش، مصاحبه و عکس و نیز در قالب های تلویزیونی، رادیویی و کارتون به دبیرخانه ارسال و یا در سایت جشنواره بارگذاری کنند.
در بخش ویژه ای نیز آثار تحلیلی مندرج در رسانه ها با محوریت صنایع دستی کردستان و شعار سال، گردشگری، سرمایه گذاری و اقتصاد مقاومتی، گردشگری و توسعه پایدار، موانع توسعه صنعت گردشگری در کردستان و ثبت جهانی منظر فرهنگی هورامان داوری می شوند.
برگزاری جشنواره و نحوه شرکت آثار بر اساس شیوه نامه سراسری ارسالی از معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.
در برگزاری این جشنواره سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، خانه مطبوعات، پایگاه منظر فرهنگی تاریخی هورامان و موسسه فرهنگی، رسانه ای افق ما را همراهی می کنند.
علاقه مندان و صاحبان آثار رسانه ای می توانند تا 25 مهر ماه آثار خود را در سایت جشنواره به آدرس festival.hawraman.org بارگذاری نمایند.
روزنامه نگاران شاغل و آزاد استان کردستان که در مطبوعات غیر سراسری (منطقه ای، استانی یا محلی)، نمایندگی نشریات سراسری یا خبرگزاری ها و همچنین پایگاه های خبری استان فعالیت می کنند، می توانند در جشنواره شرکت کنند.
استان کردستان دارای یک هزار و 520 اثر تاریخی شناسایی شده شامل آثار باستانی، غارهای طبیعی، درختان کهنسال، میراث منقول، قنات و مکان های طبیعی است، 872 اثر از این تعداد شامل 773 اثر غیر منقول شامل (آثار تاریخی، تپه، محوطه و بنا)، 20 مورد میراث طبیعی، 56 مورد میراث معنوی و 23 مورد میراث منقول در فهرست آثار باستانی کشور به ثبت رسیده است.
3034/9102

انتهای پیام /*


فرهنگي


جشنواره


ميراث فرهنگي


رسانه