گردشگری و توریسم

110میلیاردریال در بخش گردشگری کهگیلویه وبویراحمد جذب شد

به گزارش ایرنا، محمود باقری روز چهارشنبه در تور خبری یک روزه و بازدید خبرنگاران از طرح های حوزه گردشگری بویراحمد و دنا اظهار داشت: این میزان اعتبار برای اجرای 10طرح مهم اقتصادی، عمرانی و سرمایه گذاری در حوزه گردشگری استان توزیع شد.
وی تصریح کرد: احداث چهار پارک اسکان در شهرهای مختلف استان، کمک به طرح ها و مجتمع های تفریحی و اقامتی از جمله طرح های محل توزیع این میزان اعتبار بوده اند که حدود 30 میلیارد ریال آن به مجتمع تفریحی و اقامتی یاسوج تخصیص یافت.
باقری همچنین با اشاره به بهره برداری از پنج طرح گردشگری در هفته دولت امسال در کهگیلویه و بویراحمد ، گفت: میزان اشتغالزایی این طرح ها 100 نفر و اعتبار هزینه شده برای اجرای آنها نیز افزون بر 220 میلیارد ریال بوده است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: مهمترین این طرح ها شامل مجتمع تفریحی و اقامتی شهرستان دنا و 2 پارک اسکان در شهرهای یاسوج و سی سخت است.
باقری عنوان کرد: اعتبار هزینه شده برای مجتمع تفریحی و اقامتی دنا 80 میلیارد ریال بوده که از این میزان 25 میلیارد ریال از محل اعتبارات سفر رئیس جمهوری و اعضای هیأت دولت به استان تأمین و پرداخت شده است.
وی ابراز داشت: این مجتمع در زمینی به مساحت چهار هزار و 500 مترمربع ساخته شده و دارای 18 سوئیت است.
در این تور خبری از تعدادی طرح گردشگری و سرمایه گذاری در حوزه میراث فرهنگی در شهرستان های بویراحمد و دنا بازدید شد.
هتل چهارستاره و پارک آبی و موزه یاسوج و چند طرح بوم گردی و مجتمع تفریحی و اقامتی در شهر سی سخت از جمله این طرح ها بود.
مساحت پارک آبی و هتل چهارستاره یاسوج 15 هزار مترمربع بوده و در مجموع دارای 65 درصد پیشرفت فیزیکی هستند.
اعتباری افزون بر 270 میلیارد ریال برای ساخت این 2 طرح هزینه شده که 220 میلیارد ریال آن از محل صندوق توسعه ملی تأمین و پرداخت شد.
تعداد تخت های هتل چهارستاره یاسوج 180 عدد و میزان اشتغالزایی آن نیز 80 نفر است.
پیشرفت فیزیکی موزه یاسوج نیز بیش از 90 درصد است که آذرماه سال جاری آماده بهره برداری است.
3016/7535/1662

انتهای پیام /*


فرهنگي


گردشگري


اعتبار


كهگيلويه و بويراحمد