گردشگری و توریسم

اقامتگاه های بوم گردی در اردبیل تسهیلات می گیرند

به گزارش ایرنا ، نادر فلاحی روز چهارشنبه در نشستی با دهیاران روستاهای هدف گردشگری استان افزود: موافقت اصولی نیز در کمترین زمان ممکن برای طرح های درخواستی صادر می شود.
او به فعالیت چهار اقامتگاه بوم گردی در استان اشاره کرد و گفت: متاسفانه اهمیت توسعه این اماکن به باور عمومی تبدیل نشده و این در حالی است که بوم گردی فرصتی برای رونق روستا و ممانعت از مهاجرت روستانشینان است.
فلاحی اظهار داشت: به دلیل زندگی ماشینی در شهرها ، علاقه مندی به استراحت در دل طبیعت و خانه های روستایی رو به افزایش است و ضروری است به نیاز جدید گردشگران توجه شود.
وی خواستار مشارکت دهیاران در معرفی روستاهای هدف گردشگری این استان شد و افزود: روستاهای هدف گردشگری قابلیت بالقوه گردشگری است و با این وجود معرفی مطلوبی از روستاها نداشتیم.
او اضافه کرد: روستاهای هدف گردشگری می توانند به عنوان قطب های بوم گردی معرفی شده و در راستای رونق اشتغال روستاها از قابلیت و جاذبه های گردشگری آن بهره گرفته شود.
سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ادامه داد: برگزاری جشنواره ها می تواند نقش موثری در معرفی روستاهای هدف گردشگری داشته باشد.
فلاحی گفت: در صورتی که روستاهای هدف گردشگری نسبت به برگزاری جشنواره اقدام کنند، میراث فرهنگی استان حامی این برنامه ها خواهد بود.
او افزود: قبل از تامین زیرساخت های مختلف لازم است نسبت به معرفی روستاها به منظور رونق بوم گردی اقدام جدی شود.
12 روستای هدف گردشگری در استان اردبیل با قابلیت اقامتگاه بومی ، شناسایی شده است.
6018/6016

انتهای پیام /*


فرهنگي


ميراث


اردبيل


تسهيلات