اخبار گردشگری

یک ریال از بودجه ۱۰ میلیاردی«همدان ۲۰۱۸» پرداخت نشده است

استاندار همدان درباره برگزاری رویداد همدان ۲۰۱۸ گفت: حتی یک ریال هم برای ما بودجه اختصاص داده نشده، در حالی که مجلس ۱۰ میلیارد تومان برای دو رویداد بین المللی تصویب کرده است.

نشست خبری رویداد همدان ۲۰۱۸ با حضور معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، استاندار همدان و مدیرکل میراث فرهنگی همدان پیش از ظهر روز سه شنبه ۲۳ مردادماه در سالن فجر سازمان میراث فرهنگی برگزار شد.

در این برنامه ناصر نیک بخت، استاندار همدان بیان کرد: این استان با ۹ استان دیگر همجوار است و فاصله بین آنها بین ۱.۵ تا سه ساعت است. ما در صدد هستیم تا راه آهن تهران- همدان و همدان – مشهد را به بهره برداری برسانیم. همچنین استان فرودگاه بین المللی دارد.

پنجم شهریور با حضور معاون اول رئیس جمهور رویداد همدان پایتخت گردشگری کشورهای آسیایی برگزار می شود. استاندار همدان خاطرنشان کرد: مجمع گردشگران جهان نیز در آبان ماه با حضور ۱۸۰ کشور برگزار خواهد شد. این رویدادها جایگاه گردشگری همدان را نشان می دهد و مشخص می کند که این استان زیباترین و برجسته ترین استان برای گردشگری است و هرآنچه استان های دیگر دارند همه در همدان قابل بازدید است.

نیک بخت تصریح کرد: همدان تاکنون به عنوان مقصد گردشگری دیده نشده بود اما با تلاش سازمان میراث فرهنگی این اتفاق افتاده است و همدان به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای آسیایی معرفی می شود.

سال گذشته بهره برداری از سه هتل و امسال نیز بهره برداری از سه هتل دیگر را آغاز کرده ایم. در این استان قرار است ۱۳ هتل داشته باشیم. استفاده از ظرفیت بوم گردی ترویج شده است.

وی با بیان اینکه همدان به عنوان شهر سبز کشورهای اسلامی شناخته شده، گفت: در ۶ ماه پایان سال ۹۶ تا نوروز امسال بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان درآمد از محل فروش مبلمان در شهرهای ملایر و تویسرکان به دست آمده است.

استاندار همدان همچنین گفت: رویداد تبریز ۲۰۱۸ اولین رویدادی بود که در این حوزه برگزار می شد و قطعا نواقصی داشته است. نمایندگان ما در این استان و برنامه های تبریز ۲۰۱۸ حضور پیدا کردند تا برای میزبانی از میهمانان در همدان تجربه کسب کنیم. قطعا نواقص رویداد همدان ۲۰۱۸ از رویداد تبریز کمتر خواهد بود.

نیک بخش همچنین در پاسخ به سوالی در خصوص بودجه در نظر گرفته شده برای رویداد همدان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی گفت: اعتبارات ما زیاد نیست. همین امروز جلسه ای با سازمان برنامه و بودجه داریم تا بتوانیم بودجه ای را برای این رویداد در اختیار داشته باشیم. مجلس شورای اسلامی ۱۰ میلیارد تومان بودجه برای ما تصویب کرد و قرار شد هزینه ای تعلق بگیرد اما هنوز یک ریال هم به ما نداده اند. این ۱۰ میلیارد تومان برای دو برنامه بین المللی همدان در سال ۲۰۱۸ بود. این هزینه فقط کفاف هزینه های جاری این رویدادها را خواهد داد. کل اعتبارات عمرانی ما ۴۰۰ میلیارد تومان بیشتر نیست. ما برای برگزاری این برنامه منتظر بودجه نماندیم بلکه از بخش خصوصی کمک گرفتیم.