گردشگری و توریسم

گردشگری عامل توسعه اقتصادی و نشاط در جامعه است

به گزارش ایرنا، حبیب الله خجسته پور روز دوشنبه در جلسه کمیسیون نظارت امنیت گردشگران لرستان اظهار داشت: امروزه کشور به سمت توسعه گردشگری پیش می رود و استان لرستان نیز در این مسیر قدم های خوبی برداشته است.
وی افزود: توسعه بیشتر این صنعت منوط به تامین امنیت گردشگران است که خوشبختانه در استان تاکنون در این مورد مشکل حاد و خاصی گزارش نشده است.
معاون استاندار لرستان افزود: در بحث های مرتبط با امنیت گردشگران پیشگیری مقدم بوده و بایستی راهکارهای پیشگیرانه مد نظر قرار گیرد که یکی از کارهای پیشگیرانه فرهنگ سازی در نقاط گردشگری است.
خجسته پور به برگزاری تورهای غیرمجاز در سطح استان اشاره کرد و گفت: میراث فرهنگی ضمن معرفی تورهای غیر مجاز جهت برخورد قانونی نسبت به معرفی تورهای دارای مجوز به گردشگران اقدام نماید.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان گفت: یکی از موضوعات مهم، تامین امنیت گردشگران در روزهای غیر تعطیل بوده که می توان از ظرفیت بخشداران و دهیاران مسیرهای گردشگری در این مورد استفاده نمود.
وی در خصوص واحدهای اقامتی غیر مجاز نیز گفت: لیست این واحدها و آسیب های مترتب جهت طرح در شورای تامین توسط میراث فرهنگی ارائه شود تا راهکارها و اقدامات قانونی لازم در خصوص آنها اتخاذ شود.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان نیز ضمن تاکید بر نقش صنعت گردشگری بر توسعه استان و ایجاد اشتغال گفت: دستور کار این جلسه ارائه برنامه دستگاههای مرتبط با موضوع گردشگری و اعضای کمیسیون در تامین امنیت گردشگران ورودی به استان، ارتقای فرهنگ عمومی در جهت بهره برداری از منافع و مزایای حضور گردشگران، ساماندهی و برخورد جدی با مراکز غیر مجاز اقامتی و پذیزایی در سطح استان، برخورد با برگزاری تورهای غیر مجاز، تعیین تکلیف جاذبه های گردشگری طبیعی در اختیار دیگر دستگاهها از جمله منابع طبیعی و محیط زیست است.
1920/ 7274/6060

انتهای پیام /*


فرهنگی


میراث فرهنگی


گردشگری


توسعه و نشاط