گردشگری و توریسم

رونق اقامتگاه های بوم گردی اولویت گردشگری سپیدان است

به گزارش ایرنا،مصیب امیری دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به ضرورت ساماندهی و بررسی وضعیت مراکز بوم گردی شهرستان سپیدان افزود: 20 مرداد ماه جاری ضمن سفر به سپیدان به صورت میدانی از تعدادی از اقامتگاه های بوم گردی این منطقه بازدید شد.
وی گفت: شهرستان سپیدان دارای 10 اقامتگاه بوم گردی فعال و 15 اقامتگاه آماده بهره برداری است و همچنین 95 متقاضی روند قانونی پرونده خود را در این زمینه پیگیری می کنند.
امیری به وجود 32 جاذبه طبیعی همچون آبشار مارگون،شش پیر،کمهر، چله گاه، تنگ تیزاب، برم فیروز اشاره کرد و افزود: در تعطیلات آخر هفته شاهد حضور چشمگیر حدود 200 هزار مسافر و گردشگر در شهرستان سپیدان هستیم که لازم است نظارت بر روی تاسیسات گردشگری انجام گیرد تا خدمات به نحو مطلوب به گردشگران ارائه شود.
وی همچنین درزمنیه موضوع تغییر کاربری اراضی کشاورزی به گردشگری گفت: بر اساس مصوبه 11 مردادماه جاری هیات وزیران، مناطق نمونه گردشگری خارج از حریم شهرها در اراضی درجه سه و بیشتر، بوم گردی واقع در بافت های کالبدی روستایی در اراضی درجه سه و بیشتر و مجتمع گردشگری عمومی در اراضی درجه 3 و بیشتر از پرداخت عوارض تغییر کاربری معاف شده اند.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس افزود: با توجه به خشکسالی و کم آبی فرصت مناسب برای کشاورزان است که با گرفتن مجوز لازم فعالیت خود را در زمینه گردشگری ادامه دهند.
سپیدان به مرکزیت اردکان در 90 کیلومتری شمال غربی شیراز است.
9873 / 1876

انتهای پیام /*


فرهنگي


بوم گردي


گردشگري


سپيدان