گردشگری و توریسم

مرنجاب با چالش فقدان مدیریت یکپارچه رو به روست

به گزارش ایرنا، سید جواد ساداتی نژاد روز دوشنبه به خبرنگاران گفت: ظرفیت گردشگری کویر مرنجاب یک فرصت برای شهرستان آران و بیدگل بوده و کاهش ورود گردشگر به این منطقه هشداری جدی برای مسئولان است.
وی با تاکید بر لزوم برنامه ریزی اساسی برای این منطقه دارای ظرفیت های گردشگری افزود: کویر مرنجاب یکی از زیباترین کویرهای ایران است اما با رقابتی که برای جذب گردشگران در کشور ایجاد شده، آران و بیدگل با تاسف در حال از دست دادن جایگاه خود می باشد.
نماینده کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: حوزه گردشگری یکی از اولویت های درآمدزایی و ایجاد اشتغال می باشد اما برخی مسائل فرهنگی به چالشی در مرنجاب تبدیل شده و در صورت ورود نکردن ما، دیگرانی آن را مدیریت خواهند کرد.
او به روند مدیریت منطقه گردشگری مرنجاب در سال های گذشته اشاره کرد و ادامه داد: کنسرسیوم مدیریت منطقه از مجموع ذینفعان در ابتدای سال جاری تشکیل شد تا با تعیین یک مدیر اجرایی از پراکندگی ها جلوگیری شود.
به گزارش ایرنا، فقدان استقرار دائم نیروهای امدادی و انتظامی، نبود امکاناتی مانند سرویس بهداشتی، پایگاه اطلاع رسانی و در مقابل دریافت مبلغ هایی قابل توجه در ورودیه کویر مرنجاب از کاستی های بارز این منطقه به شمار می رود؛ به طوری که در سال های گذشته دهها نفر در این منطقه گم شده و سه نفر نیز تا کنون جان خود را از دست دادند.
منطقه گردشگری مرنجاب واقع در شمال شهرستان آران و بیدگل از بکرترین و زیباترین کویرهای کشور است که از شمال به دریاچه نمک، از غرب به کویر مسیله، دریاچه حوض سلطان و حوض مره و از شرق به پارک ملی کویر منتهی می شود. 
شهرستان آران و بیدگل در فاصله 6 کیلومتری کاشان و 215 کیلومتری شمال اصفهان واقع است.
7472/8123

انتهای پیام /*


فرهنگي


گردشگري


كوير مرنجاب


آران و بيدگل