گردشگری و توریسم

125 میلیارد ریال تسهیلات اشتغال گردشگری در کردستان پراخت شد

به گزارش ایرنا از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان حمید اسکندری اظهار داشت: از ابتدای سال 97 به میزان 125 میلیارد ریال به سرمایه گذاران حوزه گردشگری با پیش بینی اشتغالزایی 197 نفر پرداخت شده است.
وی اضافه کرد: این میزان تسهیلات برای راه اندازی مجموعه های اقامتی، رستوران های سنتی و مجتمع های گردشگری تسهیلات پرداخت شده و روند ارایه تسهیلات روبه افزایش بوده و در این خصوص همراهی و تعامل بانک ها تاثیرگذار بوده است.
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان اضافه کرد: بخش گردشگری روستایی به صورت ویژه مورد توجه طرح های توسعه ای و سرمایه گذاری است.
اسکندری گفت: استقبال قابل توجهی از سوی روستاییان برای راه اندازی اقامت گاه های بوم گردی شده است و در این خصوص با توجه به آیین نامه ها و مقررات لازم پروانه های بهره برداری صادر می گردد.
وی افزود: استانداری و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص توسعه اشتغالزایی در بخش گردشگری کردستان همکاری دارند و در این خصوص اعتبارات لازم برای پرداخت به سرمایه گذاران جذب شده است.
استان کردستان دارای یک هزار و 520 اثر تاریخی شناسایی شده شامل آثار باستانی، غارهای طبیعی، درختان کهنسال، میراث منقول، قنات و مکان های طبیعی است، 872 اثر از این تعداد شامل 773 اثر غیر منقول شامل (آثار تاریخی، تپه، محوطه و بنا)، 20 مورد میراث طبیعی، 56 مورد میراث معنوی و 23 مورد میراث منقول در فهرست آثار باستانی کشور به ثبت رسیده است.
3034/ 3020

انتهای پیام /*


اقتصاد


تسهيلات


گردشگري


كردستان