اخبار گردشگری

قبل از سفر به شانگهای چین این نکات را بدانید

شانگهای، یکی از شهر‌های بزرگ و پر‌اهمیت کشور چین است. میلیون‌ها نفر در آن زندگی می‌کنند و انرژی زیادی را به جریان انداخته‌اند. مسافران نیز هنگام بازدید از این شهر پرجنب و جوش به شدت شگفت‌زده خواهند شد. برخی از خدمات و محصولات در شانگ‌های بسیار ارزان و برخی دیگر بسیار گران هستند، شما باید بدانید که کجا و کی، چه تصمیماتی را بگیرید تا متضرر نشوید.


نکاتی که قبل از سفر به شانگ‌های باید بدانید

آداب و رسوم در شانگهای

تاریخ طولانی شانگ‌های و همچنین دخالت مستمر غربی‌ها در گذشته‌ی آن موجب شده تا تنوع و گوناگونی زیادی به چشم بخورد. در حالی که قوانین چینی در این شهر اعمال می‌شود، اما مردم محلی بسیار صبور هستند و از اشتباهات جزئی چشم‌پوشی می‌کنند. مثلا انعام دادن در سراسر دنیا به امری عادی تبدیل شده است، اما دولت چین آن را ممنوع کرده است. البته در برخی از رستوران‌ها انعام گرفتن دیده می‌شود، اما در رستوران‌های کوچک به شدت ممنوع است و متوجه شدن این موضوع برای مسافران کمی دشوار است.


نکاتی که قبل از سفر به شانگ‌های باید بدانید

پول های رایج در شانگهای

واحد پول ملی چین، یوان است و ممکن است با نام مختصر RMB یا CNY آن را در شانگ‌های ببینید. هر ارزی که همراه داشته باشید را می‌توانید در بانک به یوان تبدیل کنید و دستگاه‌های خودپرداز نیز در سراسر شانگ‌های در دسترس هستند. نکته‌ای که باید به آن توجه کنید این است که قبل از خروج از چین، یوان را به ارزی دیگر تبدیل کنید، زیرا در هیچ کشور دیگری مورد استفاده قرار نمی‌گیرد.


نکاتی که قبل از سفر به شانگ‌های باید بدانید

آب و هوای شانگهای

شانگ‌های دارای چهار فصل است. ماه‌های گرم در فصل تابستان، جولای و آگوست است که گشت و گذار در فضای باز کمی آزار‌دهنده و غیر ممکن می‌شود، با این حال اوج فصل گردشگری و سفر به شانگ‌های چین است. در فصل زمستان نیز هوا سرد است، اما با پوشیدن لباس گرم می‌توانید سفر خوبی داشته باشید مخصوصا اینکه در ماه‌های ژانویه و فوریه، سال نو چینی‌ها جشن گرفته می‌شود. اما به طور کلی فصل بهار و پاییز برای سفر بهتر و خلوت‌تر است.


نکاتی که قبل از سفر به شانگ‌های باید بدانید

حمل و نقل در شانگهای چین

ساده‌ترین راه برای جابجایی در شانگ‌های استفاده از تاکسی است. مترو نیز وسیله حمل و نقل عمومی دیگری است که در شانگ‌های دارای هشت خط است و استفاده از آن نیز برای رفت و آمد راحت بسیار توصیه می‌شود. فرودگاه بین‌المللی شانگهای، فرودگاه پودونگ است که حدود ۴۰ کیلومتر با شهر فاصله دارد. تاکسی‌ها در بیرون فرودگاه آماده خدمت‌رسانی هستند، اما بسیار گران‌تر از اتوبوس‌های فرودگاه هستند.


مترجم: سحرمردانه
منبع: www.hotels.com