گردشگری و توریسم

تعدیل تعرفه گاز مهمترین مطالبه شیشه گران تهران است

محمد انشایی عصر یکشنبه در حاشیه همایش آبگینه و تجاری سازی صنایع دستی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: 200 مرکز تولید آبگینه در رشته های شیشه گری سنتی، تراش، همجوشی و نقاشی پشت و روی شیشه در استان تهران فعالیت می کنند.
وی با اشاره به اینکه بیشترین فراوانی واحدهای تولید آبگینه استان تهران در شهرهای ری، ورامین، شهریار و اسلامشهر قرار دارد، اظهار داشت: یکهزار نفر به صورت مستقیم در صنعت آبگینه استان تهران مشغول به فعالیت هستند.
انشایی تصریح کرد: سال گذشته 62 میلیون دلار صنایع دستی از کشور صادر شد که 15 میلیون و 500 هزار دلار از این میزان معادل 25 درصد آن حاصل تلاش شیشه گران استان تهران است.
وی یادآور شد: محصولات صنعت آبگینه استان تهران به کشورهای اروپایی، حاشیه خلیج فارس، عراق و مقدار کمی نیز به کشورهای شرق آسیا صادر می شود.
انشایی اضافه کرد: مواد اولیه صنعت شیشه گری به دلیل اینکه به طور کامل در داخل کشور تولید و بازیافت می شود، اگر از حمایت های دولت در بخش صادرات برخوردار باشد شاهد ارزش افزوده بالا و اشتغال گسترده در این حوزه خواهیم بود.
وی در ادامه هدف اصلی برگزاری همایش آبگینه و تجاری سازی در صنایع دستی را برند سازی و رفع نواقص بسته بندی عنوان کرد و افزود: تولید کنندگان ایرانی نباید تجاری سازی را فقط در سایه برگزاری نمایشگاه های بین المللی دنبال کنند.
انشایی تاکید کرد: تولید کنندگان صنعت آبگینه استان تهران باید از ابزارهای نوین ارتباطی برای معرفی محصولات خود در بازارهای داخلی و خارجی استفاده کنند و نیروی انسانی متخصص، آموزش های نوین بازاریابی، تولید در ابعاد گسترده در کمترین زمان، برند سازی و بسته بندی شکیل در دستور کار خود قرار دهند.
وی عنوان کرد: اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران در راستای حمایت از کالای ایرانی و هنرمندان صنعت آبگینه، شهر تهران را به عنوان شهر جهانی شیشه گری در سال آینده معرفی خواهد کرد.
همایش آبگینه و تجاری سازی در صنایع دستی عصر یکشنبه با حضور معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران و جمعی از تولید کنندگان و صادرکنندگان نمونه استان تهران در فرهنگ سرای ولای شهرری برگزار شد.
/6003/3218

انتهای پیام /*


اقتصاد


ميراث فرهنگي


همايش آبگينه


شهرري