گردشگری و توریسم

تالاب استیل قربانی طرح های اقتصادی نشود

به گزارش خبرنگار ایرنا ولی داداشی روز یکشنبه در جلسه شورای اداری در فرمانداری آستارا افزود: به عنوان نماینده ملت و با استناد به نظر کارشناسان امر، با استقرار کلبه شناور در تالاب استیل مخالف هستم و کارشناسان محیط زیست نیز با کلبه شناور راه اندازی شده در آن، مخالف هستند.
وی بیان کرد: آلاچیق ها و سازه های چوبی بکار رفته در شناگاه جدید طرح ساحلی سفیر امید آستارا با شرایط جوی و بارش های متناوب این شهرستان سازگار نیست و این شیوه هزینه کرد اعتبار، به باد دادن بیت المال محسوب می شود.
داداشی ادامه داد: مشارکت بخش خصوصی برای پیشبرد طرح های عمرانی ضروری است و دولت بیش از چهار میلیون کارمند دارد و چابک سازی آن با به کارگیری بخش خصوصی در حوزه های گردشگری، اقتصادی و صنعتی امکانپذیر است.
نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی گفت: 400 میلیارد ریال اعتبار برای تملک اراضی راه آهن و 200 میلیارد ریال اعتبار برای طرح فاضلاب این شهرستان مصوب شده، اما در جذب آنها از سوی دستگاه های متولی کوتاهی شده است.
داداشی افزود: یک هزار و 50 تن قیر رایگان برای بهسازی راه های آستارا اختصاص یافته و اداره راهداری و دستگاه های متولی باید با شناسایی نقاط مورد نیاز، به آسفالت راه ها به خصوص در روستاها اقدام کنند.
فرماندار آستارا نیز در این جلسه گفت: برای دغدغه های نماینده مردم احترام قائل هستم اما همراهی مسئولان در توسعه طرح های گردشگری ضروری است و کلبه شناور راه اندازی شده در تالاب استیل، بر اساس اصول زیست محیطی و متناسب با شرایط آن است و زیانی به طبیعت ندارد.
یونس رنجکش گفت: با وجود اختصاص نیافتن اعتبار مصوب ساخت شناگاه در ساحل آستارا، مرحله نخست آن با استفاده از ظرفیت شهرداری، فرمانداری و دستگاه های دیگر و با بکارگیری سازه های طبیعی ساخته شد تا آستارا بدون جذب اعتبار مصوب، در اجرای این طرح ها پیشگام باشد.
وی ادامه داد: اجرای طرح های عمرانی بزرگ در آستارا نیازمند اعتبارات ملی است و از نماینده مردم این شهرستان در مجلس شورای اسلامی انتظار می رود همچون گذشته در این خصوص همت مضاعف داشته باشد.
شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده و تالاب استیل با 138هکتار و نوار ساحلی دریای خزر با 18 کیلومتر امتداد از جاذبه های طبیعی آن است.
7105 / 7124/2007

انتهای پیام /*


اقتصاد


تالاب استيل


طرح هاي اقتصادي


آستارا