گردشگری و توریسم

دوره آموزشی راهنمایان طبیعت گردی در ارومیه برگزار می شود

جلیل جباری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به شروع ثبت نام تابستانه دوره آموزشی راهنمایان طبیعت گردی (اکوتوریسم) و چند رشته صنایع دستی افزود: با کسب مجوزهای لازم 2 دوره آموزشی در حوزه صنایع دستی و گردشگری توسط جهاد دانشگاهی برگزار می شود که ثبت نام این دوره ها نیز شروع شده است.
وی ادامه داد: با توجه به تنوع و گستردگی جاذبه ها و چشم اندازهای طبیعی آذربایجان غربی، میراث فرهنگی استان با اتخاذ تدابیر و برنامه ریزی های لازم در پی گسترش و رونق بخشیدن به این شاخه از گردشگری است.
وی اضافه کرد: برای اولین بار و طبق سرفصل های تعریف شده در این دوره آموزشی مباحث و موضوعات تخصصی از قبیل آشنایی با تنوع گیاهی، گونه های جانوری و زمین شناسی توسط اساتید دانشگاهی برای راهنمایان طبیعت گردی مطرح می شود.
جباری افزود: به منظور رونق صنایع دستی و اشتغال، یک دوره آموزشی هم در رشته های ساخت زیورآلات، سفالگری، گوهرتراشی، معرق چوب و منبت با همکاری جهاد دانشگاهی برگزار خواهد شد.
وی افزود: علاقه مندان جهت ثبت نام در دوره های آموزشی فوق می توانند به سایت www.edu-waz.ir یا به آدرس ارومیه، پنجراه، ساختمان آموزشی جهاد دانشگاهی مراجعه کنند.
جباری ادامه داد: شرکت کنندگانی که این دوره ها را با موفقیت سپری کنند، گواهینامه معتبر از سوی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی دریافت خواهند کرد.
به گزارش ایرنا، اکوتوریسم یا بوم گردشگری یا طبیعت‌گردی، گونه‌ای از گردشگری است که در آن گردشگران برای دیدار از مناطق طبیعی نامسکون و دست‌ نخورده جهان سفر می‌کنند و به تماشای طبیعت زنده می‌پردازند.
انجمن بین المللی اکوتوریسم (TIES) در تعریف اکوتوریسم نوشته است: ‘بوم گردشگری سفری مسوولانه به مناطق طبیعی است که در آن محیط زیست حفظ و بر رفاه مردم محلی تأکید شود’.
نخستین مسافرانی که حدود نیم قرن پیش ‘سرنگیتی’ در آفریقا را بازدید کردند، یا ماجراجویانی که در هیمالیا کوهپیمایی کردند را می‌توان نخستین اکوتوریسم‌ها برشمرد.
8135/3072

انتهای پیام /*


فرهنگي


دوره آموزشي


طبيعت گردي


آذربايجان غربي