گردشگری و توریسم

اعطای نشان فروشگاهی صنایع دستی استان تهران آغاز شد

محمد انشایی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در طرح نظارت و بازرسی از فروشگاههای صنایع دستی به صورت رندمی از 9 فروشگاه در شاخص های تکریم خریدار و مصرف کننده، توجه به اصالت تولیدات داخلی و ممنوعیت فروش کالاهای خارجی، رعایت حقوق مصرف کننده، حسن شهرت، رعایت ضوابط قانونی بیمه و حق پرداخت به موقع مالیات، چیدمان فروشگاهی مطلوب و عضویت در اتحادیه فروشندگان صنایع دستی نشان برتر تعلق می گیرد.
وی با بیان اینکه 250 فروشگاه صنایع دستی در سطح استان فعالیت دارند، گفت: دومین مرحله طرح نشان از امروز آغاز و به مدت 2هفته ادامه خواهد داشت.
معاون صنایع دستی استان تهران گفت: مرحله نخست اعطای نشان مرغوبیت فروشگاهی صنایع دستی سال گذشته برگزار و 9 مرکز برتر شناخته شدند.
انشایی با اشاره به اینکه فروش هر گونه کالاهای قاچاق و خارجی در فروشگاهها صنایع دستی ممنوع است اظهارداشت: در صورت هر گونه تخلفی با این مراکز فروش برخورد قانونی خواهد شد.
وی همچنین به صادرات صنایع دستی استان تهران در سه ماهه نخست امسال اشاره کرد و گفت: در سالجاری 25 میلیون دلار کالا به کشورهای اروپایی، آمریکایی و کشورهای حوزه خلیج فارس صادر شده است.
در حال حاضر حدود 7هزار هنرمند در یکهزار کارگاه صنایع دستی استان تهران فعالیت دارند.
تهرام/7247//1348

انتهای پیام /*


فرهنگي


صنايع دستي


نشان فروشگاهي