اخبار گردشگری

قبل از سفر به هنگ کنگ این نکات را بدانید

هنگ‌کنگ یکی از شهرهای زیبا و شگفت‌انگیز کشور پهناور چین است که دانستن برخی نکات درباره آن، قبل از سفر به شما کمک می‌کند تا هم برای سفر برنامه‌ریزی بهتری داشته باشید و هم از سفرتان لذت بیشتری ببرید.


نکاتی که قبل از سفر به هنگ کنگ باید بدانید

قطار سریع‌السیر بگیرید

AIRPORT EXPRESS، راحت‌ترین قطاری است که در فرودگاه به آن دسترسی خواهید داشت. آسان‌ترین و سریع‌ترین راه برای رفتن به نقاط مختلف هنگ‌گنک، همین قطار است. دسترسی به فرودگاه بین‌المللی هنگ‌کنگ راحت نیست به همین دلیل پیشنهاد می‌دهیم بدون هیچ تعللی، از این قطار استفاده کنید. شما می‌توانید بلیط آن را هم به راحتی در داخل فرودگاه تهیه کنید.


نکاتی که قبل از سفر به هنگ کنگ باید بدانید

کارت OCTOPUS را دریافت کنید

اگر بتوانید کارت OCTOPUS یا هشت پا را در هنگ‌کنگ تهیه کنید، کار شما بسیار راحت می‌شود. این یک نوع کارت اعتباری است که در همه جای هنگ‌کنگ مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این صورت دیگر نیازی به حمل پول زیاد یا پول خرد نیست.


نکاتی که قبل از سفر به هنگ کنگ باید بدانید

در هتل‌های مرکز شهر اقامت داشته باشید

۸۱۵ هتل در هنگ‌کنگ وجود دارد که انتخاب یکی از آن‌ها می‌تواند به چالش بزرگی برای شما تبدیل شود. ابتدا تصمیم بگیرید که می‌خواهید در جزیره هنگ‌کنگ بمانید یا به سمت کولون بروید. اگر می‌خواهید در هنگ‌کنگ بمانید، پیشنهاد ما این است که در هتل‌های مرکز شهر اقامت داشته باشید تا هم به وسایل نقلیه عمومی، رستوران‌ها، مراکز خرید و … به راحتی دسترسی داشته باشید.


نکاتی که قبل از سفر به هنگ کنگ باید بدانید

از MTR استفاده کنید

MTR نوعی قطار درون شهری است که برای رفت و آمد در سراسر هنگ‌کنگ می‌تواند بهترین راه باشد. استفاده از آن بسیار راحت است، زیرا در تمامی ایستگاه‌ها نقشه مسیر‌ها مشاهده می‌شود. با در دست داشتن کارت OCTOPUS هم می‌توانید به راحتی هزینه آن را پرداخت کنید.


نکاتی که قبل از سفر به هنگ کنگ باید بدانید

کجا غذای ارزان بخوریم

این یک واقعیت است که هنگ‌کنگ شهری گران است، پس غذا خوردن در آن نیز گران تمام می‌شود. اما در این میان چند مکان ارزان هم وجود دارد، زیرا نمی‌توان هنگ‌کنگ را بدون خوردن غذا‌های محلی ترک کرد. مکان‌های ارزان معمولا مکان‌های کوچکی هستند که پیدا کردن آن‌ها در مرکز شهر کار سختی نیست. همچنین می‌توانید با تور‌های غذایی یک روزه نیز همراه شوید تا هم سرگرم شوید و هم با غذا‌های هنگ‌کنگ آشنا شوید.


نکاتی که قبل از سفر به هنگ کنگ باید بدانید

همیشه چتر همراه داشته باشید

آب و هوای هنگ‌کنگ واقعا غیر قابل پیش‌بینی است، پس همیشه یک چتر همراه خود داشته باشید. در هنگ‌کنگ به طور متوسط ۱۰۱ روز بارانی خواهد بود. اگر بردن چتر را فراموش کرده‌اید، در اولین فرصت از اولین فروشگاه تهیه کنید.


نکاتی که قبل از سفر به هنگ کنگ باید بدانید

کرایه تاکسی ارزان است

در شهر گرانی مانند هنگ‌کنگ، ارزان بودن کرایه تاکسی کمی عجیب است، اما واقعیت دارد. بهتر است برای گشت و گذار در اطراف از تاکسی استفاده کنید. فقط برای رفتن به فرودگاه همانطور که گفتیم از AIRPORT EXPRESS استفاده کنید و همچنین مسیر‌هایی که دارای MTR است دیگر نیازی به تاکسی نخواهید داشت.


مترجم: سحر مردانه
منبع: www.gettingstamped.com