گردشگری و توریسم

عملیات کاوش تپه باستانی پوئینک پایان یافت

مجید ژاله نیا روز پنجشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: تپه باستانی پوئینک در مسیر احداث کنار گذر جنوبی شهرستان قرچک قرار دارد که به دلیل وجود این اثر باستانی، عملیات اجرایی این پروژه در بخشی از مسیر با مشکل مواجه شده است.
وی افزود: بر اساس مصوبه شورای برنامه ریزی و توسعه استان تهران که سال گذشته در شهرستان قرچک برگزار شد، مقرر شد تا مجوز کاوش این تپه صادر و سازمان میراث فرهنگی با معرفی هیأت باستان شناس، عملیات کاوش را در این منطقه آغاز کند.
وی بیان کرد: بر اساس این مصوبه ، شهرداری قرچک موظف شد تا به منظور تهیه ملزومات این کاوش ، همکاری لازم را با میراث فرهنگی انجام دهد که با صدور مجوز ، این عملیات در منطقه باستانی تپه باستانی قرچک آغاز شد.
ژاله نیا اظهار داشت: مجوز اولیه کاوش این تپه 45 روز بود که به دلیل اهمیت موضوع ، این مجوز دو بار دیگر تمدید شد.
وی گفت: با اتمام این پروژه پژوهشی، عملیات حفاظت از این اثر با اندود کردن آثار تپه باستانی انجام شد.
وی تصریح کرد: نتیجه کاوش های صورت گرفته به کمیته فنی اداره کل میراث فرهنگی استان تهران ارسال می شود تا این کمیته با بررسی گزارش، در خصوص حذف و یا باقی ماندن این تپه باستانی اظهار نظر کند.
عملیات احداث کنارگذر جنوبی قرچک از سال 83 در دستور کار مدیریت شهری قرچک قرار گرفت که به دلیل واقع شدن تپه باستانی پوئینک در مسیر این پروژه که قرار است به شهرستان ورامین متصل شود ، تکمیل این پروژه با توقف مواجه شد.
با اعلام نظر کارشناسان باستان شناسی و حذف این تپه ، کنار گذر جنوبی قرچک به کمربندی جنوبی ورامین متصل شده و بخش زیادی از ترافیک این 2 شهرستان ، به این کمربندی منتقل می شود.
هم اکنون 4 کیلومتر از این کمربندی زیر بار ترافیک رفته و بسیاری از مشکلات شهر قرچک در افزایش ترافیک خودروهای عبوری برطرف شده است.
شهرستان قرچک در 30 کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.
تهرام/7254//1348

انتهای پیام /*


اجتماعي


تپه باستاني


كاوش


ورامين