گردشگری و توریسم

مانه و سملقان باید از معبر به مقصد گردشگری تبدیل شود

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی استانداری، محمدرضا خباز پنجشنبه در شورای اداری شهرستان مانه و سملقان گفت: این استان با جاذبه های فراوانی که دارد، ظرفیت تبدیل شدن به مقصد گردشگری را داراست و باید بتوانیم با تقویت و توسعه این جاذبه ها، ماندگاری و اقامت مسافران در استان را افزایش دهیم.
وی با اشاره به ظرفیت های بخش کشاوزی در مانه و سملقان، چاره جویی مسئولان برای تقویت هنرستان کشاورزی این شهرستان را خواستار شد و بر گسترش طرح ها و سامانه های نوین آبیاری کشاورزی تأکید کرد.
استاندار با بیان این که مدیران نباید شأنی بالاتر از شأن خدمت به مردم برای خود در نظر داشته باشند، افزود: بالاترین عمل گره گشایی از کار مردم در راه رضای خداست.
دکتر خباز همچنین با اشاره به شرایط سیاسی بین المللی خاطرنشان کرد: مردم اصلا نباید نگران حرف های مفت آمریکا باشند و باید ضمن پرهیز از اختلاف افکنی و حاشیه پردازی، طوری کار کنیم که هفته دولت امسال و به خصوص، دهه فجر و چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب باشکوهتر از تمام سال های گذشته برگزار شود.
وی ادامه داد: مردمی که 330 هزار شهید تقدیم کرده اند، از نظام جمهوری اسلامی دست بر نمی دارند و البته تصمیمات مسئولان هم باید عالمانه و با خرد جمعی همراه باشد.
وی یادآور شد: در این سفر و در پی تشکیل نشست مشترک اعضای شورای شهر با مدیران استانی، مصوبات خوبی برای حل برخی مشکلات منطقه اتخاذ و مقرر شد دو مدیر استانی شامل مدیرکل منابع طبیعی و رئیس دانشگاه علوم پزشکی به نمایندگی از استاندار در جلسات پیگیری و حل این مشکلات شرکت کنند.
غلامرضا عوض زاده فرماندار مانه و سملقان نیز با اشاره به سکونت 70 درصد از جمعیت 100هزار نفری این شهرستان در روستاها، به بیان مهم ترین قابلیت ها و ظرفیت های این شهرستان در حوزه های کشاورزی، گردشگری و صنعت پرداخت و مساعدت استاندار برای تسریع در طرح توسعه بیمارستان پورسینا، تکمیل شبکه پایاب سد شیرین دره، تکمیل و توسعه مجتمع گلخانه ای شهرستان و تصفیه خانه فاضلاب شهر آشخانه را خواستار شد.
نماینده 5 شهرستان استان در مجلس نیز با قدردانی از دکتر خباز بابت دفاع از تقسیم استان خراسان و تشکیل استان خراسان شمالی در مجلس ششم گفت: با وجود خروج آمریکا از برجام، مردم مطمئن باشند که نظام با تصمیم مدبرانه خود مبنی بر حفظ برجام بدون آمریکا و تعامل با دیگر کشورها اجازه نمی دهد مشکل زیادی برای آنان پیش بیاید.
علی قربانی اضافه کرد: الان آمریکا در دنیا منزوی شده و کشورهای دیگر با ما همکاری می کنند؛ ضمن این که در 4 ماهه امسال هم میزان فروش و هم نرخ فروش نفت ایران از ارقام پیش بینی شده در قانون بودجه بیشتر بوده و تخصیص اعتبارات تملک دارایی های کشور نیز 2300درصد افزایش داشته است.
وی تصریح کرد: باید بیش از گذشته بر منابع داخلی تکیه کنیم و درصدد اصلاح نظام اداری و بانکی باشیم تا مشکلات مردم کمتر شود.
حجت الاسلام احمدزاده امام جمعه آشخانه نیز با اشاره به پیشینه آشنایی خود با دکتر خباز استاندار خراسان شمالی، به ذکر توصیه های اخلاق مدیریتی برای مدیران و حضار در نشست پرداخت.
7183/ 6042

انتهای پیام /*


اقتصاد


گردشگري


خراسان شمالي


مانه و سملقان