گردشگری و توریسم

خدمات تلفن همراه در زیارت اربعین امسال گسترش می یابد

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، این هیات در اطلاعیه ای اعلام کرد: در دومین روز نشست هیات رسانه و ارتباطات عراق با هیات وزارت ارتباطات ایران، دو کشور درخصوص اجرای طرح تکمیلی ارائه خدمات ارتباطاتی در زیارت های میلیونی به ویژه در زیارت اربعین امام حسین(ع) توافق کردند.
بر اساس این اطلاعیه ‘علی ناصر الخویلدی’ رئیس اجرایی هیات رسانه و ارتباطات عراق خواستار آن شد که همکاری های مشترک بین طرف های عراقی و ایرانی در سطوح رسمی و بخش خصوصی مربوط به شرکت های تلفن همراه و خدمات ارتباطاتی طی زیارت اربعین امسال در مقایسه با قبل متفاوت و گسترده تر باشد و از هم اکنون طرح های مربوط به سال های آینده ترسیم شود.
وی بر ضرورت تسهیل در ورود خبرنگاران ایرانی و تجهیزات آنها و رفع مشکلات زائران و ارائه خدمات ارتباطاتی به آنها و در مقابل برای زائران و خبرنگاران عراقی در سفر به ایران تاکید کرد.
الخویلدی افزود: در نشستی که هیات مذکور میان شرکت های تلفن همراه ایران با همتایان عراقی تشکیل داد، مقرر شد این شرکت ها پس از دو هفته مذاکره طرح نهایی در این زمینه تدوین و به بخش دولتی جهت تصمیم گیری های بعدی ارائه کنند.
وی تاکید کرد این طرح باید همچنین متضمن تعریف سازوکاری برای فروش سیم کارت های تلفن همراه و دفاتر فروش و خدمات فنی لازم به زائران ایرانی در عراق و زائران عراقی در ایران باشد.
گفتنی است یک هیات از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران به سرپرستی ‘فلاح جوشقانی’ معاون وزیر ارتباطات یکشنبه شب برای مذاکره و هماهنگی پشتیبانی ارتباطاتی و مخابراتی در مراسم اربعین وارد بغداد پایتخت عراق شد.
طبق آمارهای رسمی منابع عراقی حدود 14 میلیون زائر از جمله دو میلیون زائر ایرانی در پیاده روی زیارت اربعین پارسال شرکت داشتند.
خاورم**ع ص**380**

انتهای پیام /*


اقتصاد


ایران عراق


ارتباطات


اربعین97