اخبار گردشگری

شهر نمونه گردشگری بین المللی اما بدون دفتر گردشگری!

شهردار شهمیرزاد از این شهر نمونه گردشگری بین المللی به مثابه یک شهر بدون دفتر گردشگری نام برد و گفت: این در حالی است که همه شهرهای نمونه بین المللی گردشگری براساس قانون و تصویب هیئت وزیران باید از دفتر میراث فرهنگی و گردشگری برخوردار باشند.

محمدصالح لقمانیان با گلایه از آنچه بی توجهی مسوولان ذی ربط به آثار تاریخی شهمیرزاد می خواند، اظهار کرد: متاسفانه شهمیرزاد با وجود همه ظرفیت ها و جاذبه هایش مورد غفلت قرار گرفته است.

البته اداره میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی در شهرستان مهدیشهر وجود دارد اما برخلاف قانون که به صراحت بر لزوم ایجاد دفتر گردشگری در شهرهای نمونه گردشگری بین المللی تاکید شده، این شهر همچنان فاقد چنین امکانی است.

وی به وجود یک قلعه باستانی در این شهر نمونه گردشگری بین المللی اشاره کرد و افزود: این قلعه باستانی نماد تاریخی این شهر است اما متاسفانه با وجود پیگیری های زیادی که صورت گرفته تلاشی در جهت حفاظت و بهره مندی مردم از مزایای این اثر تاریخی صورت نگرفته است.

لقمانیان با بیان اینکه یک اعتبار ناچیز که به مثابه یک قاشق شکر در یک آب انبار است به این اثرتاریخی اختصاص یافته است تصریح کرد: احیای راه دسترسی به این اثر تاریخی می تواند به رونق گردشگری در این شهر کمک شایانی کند.

وی با بیان اینکه شهرداری شهمیرزاد آمادگی خود را برای هزینه کرد 200 میلیون تومان برای ایجاد این جاده دسترسی اعلام کرد گفت: گذشته از این یک سرمایه گذار علاقه مند شهمیرزادی نیز آمادگی خود را برای تقبل 70 درصد هزینه و دستمزد کار باستان شناسی در این قلعه باستانی اعلام کرد اما دریغ از یک حمایت موثر که بتواند به احیای این ظرفیت ارزشمند تاریخی کمک کند.

شهردار شهمیرزاد با بیان اینکه نگهداری و حفاظت این قلعه وظیفه ذاتی میراث فرهنگی است خاطرنشان کرد: متاسفانه متناسب با جایگاه یک شهر نمونه بین المللی گردشگری، به شهمیرزاد اعتبار تخصیص نمی یابد.

وی با اشاره به بازسازی میدان 55 ساله شهمیرزاد به عنوان یکی از قدیمی ترین نمادهای شهری در شهمیرزاد گفت: در این طرح با وجود اینکه نامه های زیادی نگاشته شد نیز همکاری چندانی صورت نگرفت.

لقمانیان با اشاره به برخی خدمات این شهرداری در 7 ماهه اخیر گفت: شهرداری را با 16 میایارد تومان بدهی و هفت مانده حقوق معوق شده تحویل گرفتیم اما خوشبختانه با همت پرسنل و همکاری و تعامل خوب شورای شهر در حال حاضر حقوق پرسنل بروز شده و علاوه بر اجرایی شدن پروژه های نیمه تمام، دو میلیارد تومان نیز از بدهی ها پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه شهرداری شهمیرزاد مثل بسیاری از شهرداری های کوچک با مشکلات جدی مالی روبرو است افزود: با این همه همت مضاعف همکاران سبب شده که دستاورد خوبی در این مدت داشته باشیم.

وی از انجام 5000 تن آسفالت در این شهر خبر داد و گفت: پیاده رو سازی، انجام 3000 مترمکعب کفپوش، توسعه زیباسازی و جذابیت های بصری شهر، بهبود سیستم روشنایی، انجام امور زیربنایی و المان سازی و..از دیگر پروژه هایی بوده که اخیرا در این شهر عملیاتی شده است.

« دنیای سفر » این نوشته را از «
ایسنا » آورده است. واکاوی، پی گیری، نگارش و آفرینش، شایسته سپاسگزاری است.