گردشگری و توریسم

نمایشگاه دست ساخته‌های زنان در یاسوج افتتاح شد

به گزارش ایرنا، مشاور وزیر کشور و مدیرکل امور بانوان و خانواده وزارت کشور روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از این نمایشگاه اظهار داشت: در حوزه امور بانوان و خانواده استانداری کشور یکی از سیاست‌های اصلی دولت در راستای اقتصاد مقاومتی و تولید از کالای داخلی توانمند سازی زنان سرپرست خانوارها است.
فریبا نظری پور کیایی افزود: بسترهای لازم توسط دولت برای ارتقای توانمند سازی زنان در کشور به روش‌های گوناگون فراهم شده است.
نظری پور کیایی بیان کرد: دولت تسهیلات ویژه و ارزان قیمت در زمینه‌هایی از جمله مشاغل روستایی و عشایری، مشاغل خانگی و دیگر موارد برای افراد جویای کار و اشتغال قرار داده است.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: این نمایشگاه با همکاری فنی و حرفه‌ای، حوزه زنان و خانواده استانداری و با مشارکت زنان مهارت آموخته سرپرست خانوار برپا شد.
آذرصفایی نیا افزود: هفت مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای استان و سه آموزشگاه آزاد صنایع تولیدی خود را در این نمایشگاه در معرض دید علاقه‌مندان قرار داده‌اند.
وی عنوان کرد: این رویداد با هدف معرفی صنایع دستی استان کهگیلویه و بویراحمد و به منظور حمایت از کالای داخلی برپا شده است.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: توانمندسازی زنان سرپرست خانوار در اولویت کاری اموربانوان و خانواده استانداری است.
نظری پورکیائی مشاور وزیر کشور به همراهی استاندار کهگیلویه و بویراحمد و جمعی از مسئولان از نزدیک از کارگاه‌های cnc، تأسیسات، جوشکاری، مکانیک، برق صنعتی، لوله کشی، تعمیر موتور بنزینی و کارگاه تعمیرلوازم خانگی مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای سرآبتاوه یاسوج بازدید کرد.
جاجیم بافی، رنگرزی سنتی، سفره بافی، نمدمالی، نی چیت بافی، مشته بافی، رندبافی، گچمه بافی، ریسندگی، سوزن دوزی، سنگ‌های قیمتی سبدبافی، رودوزی‌های سنتی و سیاه چادر بافی از مهمترین رشته‌های صنایع دستی در این استان است.
کهگیلویه و بویراحمد با 713 هزار نفر جمعیت در جنوب غربی ایران قرار دارد و این استان بیش از 16 هزار کیلومترمربع مساحت دارد.
9868/6110

انتهای پیام /*


فرهنگي


نمايشگاه


بانوان


كهگيلويه و بويراحمد