گردشگری و توریسم, گردشگری ورزشی

پارک آبی گردشگری در سرعین راه ‌اندازی می ‌شود

به گزارش ایرنا ، حسن حسن پور روز چهارشنبه در نشستی با حبرنگاران افزود: این طرح با سرمایه گذاری بخش خصوصی بعنوان یکی از طرح های گردشگری و پایگاه گردشگری سلامت در 2 کیلومتری روستای گازیر اجرا می‌ شود.
وی میزان سرمایه گذاری این طرح را 700 میلیارد ریال ذکر کرد و گفت: علاوه بر این ، طرح احداث مرحله دوم پیست اسکی آلوارس هم اجرایی می شود.
فرماندار سرعین همچنین اظهار داشت: مشارکت بخش خصوصی علاوه بر ارتقای سرمایه گذاری و اشتغال زایی سبب جلب رضایت گردشگران در منطقه خواهد شد.
او در زمینه اشتغال زایی نیز افزود: سهم شهرستان سرعین 500 نفر تا پایان سال است و در سایه برنامه ریزی ها این میزان افزایش می یابد.
حسن پور با بیان اینکه توسعه گردشگری در سرعین در اولویت است، گفت: طرح زمستان بیدار ، تکمیل پارک آبی و پیست اسکی آلوارس گردشگری سرعین را توسعه می دهد.
فرماندار سرعین روستاهای سرعین را در زمره روستاهای هدف گردشگری دانست و افزود: روستاهای سرعین ماهیت گردشگری یافته و به مناطق گردشگری و بوم گردی تبدیل شده و سالانه میزبان هزاران گردشگر داخلی و خارجی هستند.
شهرستان سرعین با دهها دهنه آبگرم معدنی و پیست اسکی آلوارس از مناطق گردشگر پذیر کشور در 27 کیلومتری غرب اردبیل قرار دارد.
آلوارس به لحاظ داشتن ذخایر برف در طول دست کم 6 ماه از سال رتبه نخست کشور را دارد و این منطقه به همراه امکانات تفریحی و ورزشی که در آن ایجاد شده نقش بسزایی در توسعه ورزش های زمستانی، جذب گردشگران خارجی ، ایجاد اشتغال و پرکردن اوقات فراغت جوانان و تکمیل موقعیت ویژه گردشگری در شهر سرعین دارد.
7110/6018

انتهای پیام /*


اقتصاد


فرمانداری


اردبیل


گردشگری سرعین